خبرهای داغ:
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

تشیع و اسلام ناب به برکت حضرت فاطمه(س) حفظ شده است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) محو و ذو ب شده در خدا بود، گفت : تشیع و اسلام ناب به برکت این بانو حفظ شده است.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۱۵
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان ؛ حجت الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در همایش فاطمی در مسجد دانشگاه بوعلی همدان با بیان اینکه برای عبادت و بندگی خدا هیچ ذکری همانند صلوات جامع نیست، اظهار داشت : کسی که بر حضرت فاطمه زهرا(س) صلوات فرستد خداوند گناهان او را می آمرزد و در مرحله بعد در درجات عالی بهشت با پیامبر(ص) محشور می گردد.

وی با بیان اینکه روایات حضرت فاطمه (س) در افق انبیاء و امامان معصوم(ع) قرار دارد، افزود : در وجود این بانو مقامات، طهارت، علم و حقایق هستی وجود دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم عنوان کرد: شرط زمام امر و مدیریت کلان طبق حکمت الهی باید دست مرد باشد والا اگر این شرط نبود حضرت فاطمه(س) نیز امام مسلمین می شد.

وی حضرت فاطمه(س) را برتر از انبیاء الهی و امامان معصوم(ع) معرفی کرد و ابراز داشت : عنصر شرف و کرامت حضرت فاطمه(س) بی بدیل است و طبق روایتی از امام باقر (ع) اطاعت از حضرت فاطمه(س) بر همه عالمین، انبیاء، ملائکه الهی و امامان معصوم(ع) واجب است و همگی باید تحت فرمان این بانو باشند.

فرحزاد با عنوان اینکه عظمت حضرت فاطمه(س) درک نشده است، تصریح کرد : بر طبق روایات در روزهای آخر عمر پیامبر(ص)، ایشان در وصیتی به امیرالمومنین(ع) می فرمایند که «آن چیزی که فاطمه(س) بر تو امر می کند اطاعتش بر تو واجب است و باید فرمان بری» با این وجود امیرالمومنین(ع) امام و مولای حضرت زهرا(س) است و تسلیم ایشان بوده ولی چون حضرت زهرا(س) معصوم است اطاعت از او حتی بر حضرت علی(ع) نیز واجب می شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در حد امام است، غیر از رضای خدا بر دلش چیزی نیست، امر او امر خداست و نهی او نهی خدا و رضای او رضای خداوند است، اضافه کرد : این به معنای این است که حضرت زهرا(س) عظمت کامل دارد و به این دلیل است که پیامبر به حضرت علی (ع) سفارش می کند که از حضرت زهرا(س) اطاعت کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) محو و ذو ب شده در خدا بود، ادامه داد : تشیع و اسلام ناب به برکت این بانو حفظ شده است.

* بحران موجود در جهان بحران مدیریتی اسلام است

وی اظهار کرد : امیرالمومنین(ع) قسم عجیبی دارد که « به جان علی اگر فاطمه (س) نبود منافقین گمراه شناخته نمی شدند ، خط گمراهی در این امت معلوم نمی شد و همه منحرف می شدند » بنابراین تشیع و اسلام اصیل و حقیقت اسلام و قرآن باقی مانده به برکت ناله ها ، فریاد ها ، خطبه ها و وصیت های ایشان است و دشمنی وهابیت هم با نام این بانوی بزرگوار است چرا که اگرحضرت فاطمه(س) نبود تشیع هم نبود .

فرحزاد با بیان اینکه اگر وجود حضرت فاطمه (س) نبود خدا پیامبر(ص) ، حضرت علی و عالم را خلق نمی کرد، گفت : این ها مکمل همدیگر است و تنها دلیل بر افضلیت این بانو نیست چرا که ایشان مکتب پدر، راه همسر و فرزندانش را تا قیامت حفظ کرد.

وی با عنوان اینکه بحران موجود در جهان بحران مدیریتی اسلام است که باید دست امام معصوم باشد، بیان کرد: این انحراف را صدر اسلام ایجاد کرد، تمام انبیاء جانشین داشتند آن وقت از نظر آنها پیامبر(ص) برای خود جانشین تعیین نکرده ؛ مگر می شود 124 هزار پیامبر برای خود جانشین تعیین کند و پیامبر اسلام تعیین نکند؟ مگر می شود اسلامی که برای موارد سطحی و کوچک هزار دستور و روایت دارد برای امر مهم تعیین تکلیف نکرده باشد؟ واقعا ننگ است این تفکر!

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اخلاص در عمل را از بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س) معرفی کرد و بیان داشت : ائمه معصومین (ع) را فقط برای حاجات و مادیات خود طلب نکنید، حاجت خدا را به وسیله آنها از خدا بخواهید ولی این چنین نباشد که وقتی حاجت را گرفتید دیگر بی خیال امام و ائمه معصومین(ع) شوید چرا که کسی که بویی از محبت اهل بیت(ع) نبرده فقط خواسته های خود را می‌طلبد و بعد ائمه(ع) را فراموش می کند.

وی با بیان اینکه باید در عمل نیت الی الله باشد نه الا الله گفت : باید با محبت اهل بیت(ع) خود را بسازیم نه وقتی که گرفتار شدیم و به بن بست رسیدم نذر امام و امامزاده کنیم باید همانند حضرت زهرا(س) بند خدا باشیم نه بند پول و مقام و جایگاه؛ چرا که هر کسی که در بند چیزی باشد بنده آن است و چون حضرت زهرا(س) در بند خدا بود بنده خاص خدا شد.

فرحزاد به اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، حضرت زهرا(س) را سِر و باطن سوره قدر دانست و عنوان کرد: در لیله القدر تعبیر و باطن آیه لیل به معنای فاطمه است که شب قدر است و قدر به معنای الله است و معنی اصلی این ایه «فاطمه الله» است، بنابراین هر کس حضرت فاطمه(س) را شناخت رمز عالم را پیدا کرده و شب قدر را درک کرده است.

وی اضافه کرد : ظاهر آیه شب قدری است که در ماه رمضان است ولی باطن و سِر آن قدر حضرت فاطمه(س) است که محور عالم است، بنابراین چنانچه انسان این بانو را شناخت و درک کرد مطمئنا شب قدر را درک کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید اخلاص حضرت زهرا(س) را الگوی راه خود قرار دهیم، یادآور شد : برای ایشان محبوب تر از تلاوت قرآن ، نگاه به چهره پیامبر (ص) و انفاق در راه خدا چیزی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار