خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه تبریز:

بیان نیازهای محرومان به مردم/ مساجد پایگاهی ارزشمند

رئیس دانشگاه تبریز گفت: اگر مشکلات و نیازهای محرومان به مردم بیان شود و از ظرفیت روحانیون، معلمان، هنرمندان، گروه های مرجع و معتمد جامعه کمک گرفته شود، اثرات آن بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۱۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محمدرضا پورمحمدی رویکرد کمیته امداد را در قرار دادن مساجد به عنوان محوریت برگزاری جشن نیکوکاری به علت ویژگی های ارزشی و مذهبی که دارند ارزشمند و اثرگذار دانست.

وی افزود: تعامل بیشتر مساجد و مراکز نیکوکاری محلات با ستاد مرکزی جشن نیکوکاری در افزایش مشارکت های مردمی و جلب کمک خیران اهمیت ویژه ای دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه روحانیون، معلمان و گروه های مرجع نقش کلیدی و محوری در ترویج روحیه نوعدوستی و فرهنگ انفاق و نیکوکاری و همچنین ایجاد و تقویت شبکه های مردمی برای کمک به محرومان و نیازمندان دارند، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مساجد توسط مبلغان دینی و ائمه جماعات نقش بسزایی در مشارکت حداکثری مردم در جشن نیکوکاری دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: یکی از بسترهای توسعه مشارکت های مردمی در کمیته امداد موضوع اعتماد سازی است. به نظر می رسد اطلاع رسانی موثرتر در مورد عملکردها و وظایف این نهاد انقلابی می تواند در جلب مشارکت بیشتر و اعتماد سازی حداکثری راهگشا باشد.

وی ادامه داد: باید جشن ها و برنامه های کمیته امداد با سازمان های دیگر متفاوت باشد و هیچ گونه اسرافی حتی در زندگی کارکنان و مدیران این نهاد مشاهده نشود تا مردم به آن ها اعتماد کنند همچنانکه تاکنون بوده است.

پورمحمدی با بیان اینکه بیشتر منابع کمیته امداد از راه کمک های مردم و اعتماد آنان تامین می شود تا بودجه دولتی، بیان کرد: کمیته امداد استان آذربایجان شرقی نیز در این خصوص خوب عمل کرده است و می تواند با اتخاذ تدابیر لازم بهتر از وضعیت فعلی باشد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به موقع می تواند در رفع شبهات و شفاف سازی بسیاری از موضوعات نقش موثری ایفا کند، افزود: آنچه مهم است رفتار صادقانه، شفاف و بی پرده با مردم است که می تواند بسیاری از ابهامات را برطرف کند و اطلاع رسانی باید به شیوه های علمی انجام شود تا بوی تبلیغات محض و عریان به خود نگیرد و به عزت و کرامت کمک گیرنده لطمه وارد نشود.

رئیس دانشگاه تبریز در مورد نظارت دستگاه های حسابرسی بر فعالیت ها و هزینه کرد اعتبارات کمیته امداد، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت های موجود لازم است تا حسابرسی و نظارت بر فعالیت های کمیته امداد با دقت و نظارت بیشتری انجام شود تا ابهامی در مورد عملکرد مالی این نهاد در افکار عمومی ایجاد نشود، در واقع دیواری سری به جز آبروی افراد میان مردم و کمیته امداد وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار