زاکانی در گفتگو با «بسیج»:

برجام نتوانسته حداقلی از مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کند

علیرضا زاکانی گفت: با وجود اینکه انتظارات از برجام در حداقل سطح مورد نظر بوده ولی حتی برجام نتوانسته انتظارات حداقلی در عرصه اقتصادی را برآورده کند؛ گرهی از مشکلات اقتصادی کشورمان بعد از برجام رفع نشده است.
کد خبر: ۸۸۱۴۳۵۷
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۹

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اینکه وضعیت اقتصادی کشور در بعد از برجام را چگونه ارزیابی می‌کنید اظهار داشت: آنچه مسلم است وضعیت اقتصادی بعد از برجام، در جهات مختلف قابل بررسی است؛ یک جهت مربوط به وضعیت اقتصادی مردم است اینکه هر یک از آحاد مردم بتوانند وضعیت حقیقی را بر اساس جیب‌شان ارزیابی کنند؛ و از سویی دیگر باید وضعیت اقتصادی در فضای عمومی جامعه مورد کارشناسی لازم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مورد نظر بعد از برجام برآورد نشده است افزود: برجام از دو پیام برخوردار است از یکسو برخی درصدد هستند که اثرگذاری برجام را معرفی کنند و برجام را دارای ره آوردهای اقتصادی بدانند و اینکه توانسته مشکلات اقتصادی را برطرف کند. بعد دیگر بازتاب بررسی متولیان اقتصادی و برخی از حامیان دولت است که تاثیر حداقلی برجام را  مطرح می‌کنند؛ با وجود اینکه انتظارات در حداقل سطح مورد نظر بوده ولی برجام در همیم حد هم نتوانسته انتظارات حداقلی در عرصه اقتصادی را برآورده و گرهی از مشکلات اقتصادی کشورمان بعد از برجام رفع نشده است.

زاکانی خاطر نشان کرد: ارزیابی بنده از وضعیت اقتصادی برجام در جهت مخالفان یا موافقان برجام نیست بلکه آنچه مطرح می‌کنم نظریات ارائه شده توسط دولت است که به شکل مجزا به تاثیرات برجام در وضعیت اقتصادی پرداخته ؛ اعتقادم بر این است پیام دوم حامیان دولتی قابل قبول است چراکه برجام نتوانسته حداقل انتظارات اقتصادی در رفع معیشت مردم را برآورده کند لذا این نظریه با حقیقت جامعه بیشتر همخوانی دارد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار