رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی:

28 طرح در آذربایجان شرقی به بخش غیردولتی واگذار شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی با اشاره به واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی، گفت: تا کنون 28طرح به بخش های غیردولتی واگذار شده است.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۸۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، داود بهبودی با اشاره به شش کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: محور اصلی کارگروه مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری، کارآفرینی و توسعه فرهنگ و گفتمان بحث واگذاری پروژه های دولتی است.
وی با بیان اینکه 211طرح جهت واگذاری شناسایی شده، اظهار کرد: همچنین 31 طرح در حال واگذاری است، هفت پروژه نیز احصا و گزارش آن آماده واگذاری است و برای 20 طرح فراخوان ارائه شده و تعدادی نیز در مرحله بررسی واگذاری هستند.
بهبودی با اشاره به اینکه یکی از چالش های بازار کار کشور بحث مهارت است، گفت: در عرصه کارآفرینی نیز اقدام بسیاری انجام شده که یکی از آن ها اجرای طرح مشترک بین اداره کل فنی و حرفه ای استان با دانشگاه سهند و ارائه آموزش های دانش بنیان است.
وی با اشاره به اقدام کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل افزود: بیش از سه هزار واحد در سامانه بهین یاب استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد در حدود 500واحد تسهیلات دریافت کرده اند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در قالب اقدام این ستاد تا کنون 12 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد شده است، ادامه داد: تا کنون سه هزار و 650 میلیارد ریال پرداخت شده و مابقی در دست پرداخت است.
وی اظهار کرد: 44 طرح نیمه تمام که در آستانه پایان بودند نیز از جمله این طرح ها بود که تسهیلات دریافت کرده اند.
بهبودی با اشاره به چالش ها در عرصه بهره وری ادامه داد: در حوزه فعالیت های وزارت نیرو تاکید بر تجهیز چاه ها به امکانات هوشمند بود که در این راستا 401 کنتور بر روی چاه ها نصب شده است.
وی گفت: در راستای اصلاح الگوی مصرف 20 هزار واحد فقره انشعاب خانگی مدیریت شده و مصارف آن به زیر 20 متر مکعب کاهش یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی افزود: در 9 شهر استان پساب تصفیه خانه فاضلاب ها راه اندازی شده و یک هزار و 500 کنتور هوشمند در حال نصب است.
وی اضافه کرد: توسعه کشاورزی دانش بنیان در عرصه بهره وری در استان در حال شکل گیری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار