خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی عنوان کرد

فضای مجازی قتلگاه جوانان/کم‌رنگ شدن مساجد با برنامه‌های رنگارنگ غربی‌ها

کارشناس مذهبی با بیان اینکه می‌توان فضای مجازی را قتلگاه جوانان نامید، گفت: این یک هشدار و زنگ خطر است که تاریکی فضای جامعه ما را می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۱۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین شریفی امروز در همایش ائمه جماعات شهرستان همدان با بیان اینکه رسالتی که بر دوش ائمه جماعات بوده بسیار سنگین است، بیان داشت: امروز جامعه ما به‌جای نورانیت عقل در تاریکی است و نیاز به آگاه ‌سازی دارد، باید ببینیم چه تاریکی جامعه ما را فراگرفته است.

وی افزود: امروز یکی از بزرگترین تلاش‌های دشمن این است که می‌خواهد اوقات فراغت جوانان را با برنامه‌های خود پر کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اگر مقداری به جوان فرصت تفکر بدهید به نماز راه پیدا می‌کنند، گفت: این یک هشدار و زنگ خطر است که تاریکی فضای جامعه ما را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توان فضای مجازی را قتلگاه جوانان نامید، ادامه داد: همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنیم.

شریفی گفت: آمارها نشان می دهند که اکثر طلاق‌هایی که در خانواده‌ها رخ می‌دهد به وسیله عدم وجود سواد رسانه ای است که دامن‌گیر فضای مجازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه 56 میلیون ایرانی از فضای مجازی استفاده می کنند، گفت: بالغ بر 70 درصد جامعه در این فضای غبارآلود هستند و ما باید وظایف خود را نسبت به این امر بدانیم که باید با چنین جامعه‌ای چگونه برخورد شود و چه باید بکنیم.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: ایرانی‌ها به طور متوسط روزی چهار ساعت از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کنند و این باعث شده که جوان امروزی دیگر رغبتی به خواندن نماز نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کار روحانیون یک کار نورانی است، اظهار داشت: به وسیله نماز است که می‌توان راه را به دیگران نشان داد.

شریفی افزود: سفره‌ای که غربی‌ها پهن کرده‌اند باعث کم رنگ شدن مساجد خواهد شد بنابراین باید مراقب باشیم چراکه برنامه سفره غربی‌ها رنگارنگ است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه روحانیون پدران معنوی جامعه هستیم و باید بدانیم چگونه با این معضل مقابله کنیم، ادامه داد: سالی 420 میلیون صفحه مستهجن خاص اضافه می شود، فیس بوکی که در کشور ما فیلتر است حدود17میلیون و 200هزار عضو در این فضا دارد.

وی با بیان اینکه غذاخوردن جوان‌ها نیز با فضای مجازی همراه شده است، گفت: از 7 شب تا11 شب اوج مصرف اینترنت در ایران است که این ساعات، ساعاتی است که باید فضای دورهمی خانواده‌ها را شاهد باشیم و این سفره‌ای است که دشمن پهن کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار