امام جمعه تبریز:

پیروزی اعجازآمیز حلب/ اختلاف طبقاتی مخل وحدت است

امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه در کشورهای اسلامی باید فقر و بی‌بضاعتی مردم از بین برود، گفت: اگر همه ثروت‌های جهان در اختیار برخی افراد قرار گرفته و اختلاف طبقاتی به وجود آید، مخل وحدت است.
کد خبر: ۸۷۹۶۱۷۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، افزود: بر این اساس است که رهبر فرزانه انقلاب تاکید بر از بین بردن رکود اقتصادی و بیکاری دارند و اقتصاد مقاومتی را بیان می‌کنند.

وی با اشاره به پیروزی و آزادسازی حلب، آن را یک پیروزی اعجازآمیز توصیف و بیان کرد: علیرغم ائتلاف سوری بی اساس 64 کشور مخالف، این مقاومت سربازان اسلام و همت انقلابیون بود که موجب شد حلب آزاد شده و تروریست‌های جهانی از بین بروند.

آیت الله مجتهدشبستری اظهار داشت: پیروزی حلب مزه حاکمیت دولتی را چشاند و اینکه دولت با همت خود، تجاوز و نفوذ به کشور خود را پاکسازی کرد.

وی با توجه به ناراحتی مرتجعین عرب از پیروزی حلب، تصریح کرد: با پیروزی حلب، کشور همسایه ما که ادعای اسلام دارند آغاز به جوسازی علیه ایران کرده و چهره داعش را مظلوم نشان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ترور سفیر روسیه در خاک ترکیه به دست گارد امنیتی این کشور، آن را کار امریکا دانست که از آزادسازی حلب ناراحت هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی خبرگزاری‌ها نوشته‌اند که امریکا در مدت طولانی از فعالان و بازیگران در سوریه بود و الآن می‌بینند که سوریه و ارتش بشار اسد در حال پاکسازی از دشمن است، گفت: تاریخ استعمار و قلدری امریکا نه تنها در سوریه تمام شده بلکه در یمن، عراق و افغانستان و سایر کشورها نیز به زودی تمام خواهد شد.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تولد حضرت عیسی(پنجم دی ماه)، این روز را به همه مردم به خصوص مسیحیان تبریک گفته و تاکید کرد: عیسی مسیح(ع) امت خود را به صلح و صفا دعوت می‌کرد.

وی با اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی در هفتم دی به فرمان امام خمینی(ره)، یادآوری کرد: از نظر اسلام ابزار علم و دانش، علم‌آموزی است و از این رو امام در اوایل انقلاب به تشکیل نهضت سوادآموزی دستور دادند و بیشتر مردم بی‌سواد پس از انقلاب باسواد شدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پنجم دی ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی است، اظهار داشت: نفش حمل و نقل از نظر سیاسی اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم بوده و فرودگاه‌ها نیز همچون دیگر پایانه‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آیت الله مجتهدشبستری با توجه به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در هفته وحدت، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این کنفرانس با تاکید به ضرورت وحدت اسلامی، تفرقه را هدف اصلی دشمن خواند که می‌خواهند بین اهل سنت و شیعیان ایجاد کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار