یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج»:

موسسات آموزشی از نبوغ و توانمندی معلولان استفاده کنند

دکتر حیدرپور گفت: معلولان قابلیت های بسیار بالایی دارند لذا موسسات آموزشی و دیگر نهادها باید به این افراد توجه کنند و از توانایی های آنها استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۸۵۹۸۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به روز جهانی معلولان و لزوم توجه بیشتر مسئولان به این قشر از جامعه بیان داشت: ما در جامعه افراد بسیار زیادی را داریم که گرفتار معلولیت هستند اما متاسفانه مراکز و نهادهای خصوصی در رابطه با ارائه خدمات به آنها کم توانند.

وی افزود: مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش باید امکانات و تسهیلات آموزشی را برای این افراد فراهم کنند، همچنین در مراکز شهرداری باید آسان کردن تردد معلولان در سطح شهر تمهیداتی اندیشیده شود.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: افراد معلول در جامعه ما مشکلات بسیار زیادی دارند که مسئولان در حوزه های مختلف از جمله آموزش عالی، آموزش و پرورش، شهرداری باید برنامه ریزی خوبی داشته باشند و بودجه ای را برای ازائه خدمات و تسهیلات به این افراد اختصاص دهند.

دکتر حیدرپور با اشاره به اینکه معلولان از نظر توانمندی و نبوغ در سطح بسیار بالایی هستند تصریح کرد: متاسفانه سیاست زدگی در همه مسائل جامعه ما دیده می شود این افراد قابلیت های بسیار بالایی دارند لذا موسسات آموزشی و دیگر نهادها باید به این افراد توجه کنند و از توانایی های آنها استفاده کنند.

این جامعه شناس گفت: نکته ای که حائز اهمیت است نوع برخورد مردم با این افراد است؛ برخورد ترحم آمیز بدترین نوع برخورد با معلولان است؛ لذا فرهنگ برخود با این عزیزان نیز باید اصلاح شود؛ چراکه برخورد نامناسب با این افراد جامعه موجب سرخوردگی آنها خواهد شد .


ارسال نظرات
آخرین اخبار