خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

دباغ یک بسیجی تمام عیار از تبار زنان بود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه در عرصه دفاع از حق زن و مرد و پیر و جوان نداریم و همه موظف هستند وارد میدان شوند، گفت: دباغ یک انسان بیدار و انقلابی، وظیفه‌‍‌شناس و یک بسیجی تمام عیار از تبار زنان بود.
کد خبر: ۸۷۸۲۴۵۸
|
۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در مراسم گرامیداشت بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی(دیاغ) در مسجد مهدیه همدان اظهار داشت: این بانوی بزرگ یک انسان بیدار و انقلابی، وظیفه‌‍‌شناس و یک بسیجی تمام عیار از تبار زنان بود.

وی با بیان اینکه هر جریان زشت و زیبایی که رخ می‌دهد انسان‌های فهیم و اهل بصیرت از آن درس‌های لازم را یاد می‌گیرند اما انسان‌های غافل هرگز، افزود: این بانوی انقلابی در مبارزه حق و باطل جبهه حق را انتخاب کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ابراز داشت: مرحومه حدیدچی در عرصه تشخیص و میدان جنگ حق و باطل مردانه قد علم کرد و به میدان آمد در حالی که در همین عرصه بسیاری از افراد از همین تبار نقطه مقابل و جبهه باطل را انتخاب کردند.

وی با اشاره به زنان و دخترانی که در آن دوران عضو سازمان منافقین شده بودند، ادامه داد: وقتی منافقین کوردل تصمیم به ترور شخصیت‌ها گرفتند و شهدای محراب مطرح شد، به وسیله یک دختر بی‌رحمانه شهید «دستغیب» را ترور کردند و از این نمونه‌ها در تاریخ انقلاب فراوان داریم.

محمدی یادآور شد: در عملیات مرصاد نیز بسیاری از دختران منافق کشته شدند که بسیاری را شهید کرده بودند و نهایتاً خود نیز به درک واصل شدند و در مقابل آنان بانوانی چون دباغ بود که دوش به دوش رهبر کبیر انقلاب در تمام میدان‌ها حاضر بود و در جبهه حق علیه باطل مبارزه می کرد.

وی با بیان اینکه باید به و چرایی این تفاوت‌ها توجه کرد، گفت: کسانی که قبل از انقلاب زمانی که شانس پیروزی یک در هزار بود و امیدی به پیروزی نبود تمام سختی‌ها را به جان خریدند و از همه چیز خود گذشتند با افرادی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به میدان آمدند و به دفاع از انقلاب پرداختند مساوی نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار داشت: شهدای بعد از انقلاب مدیون شهدای قبل از انقلاب هستند چراکه اگر آنها آن فشارها را تحمل نمی‌کردند ما پیروز نمی‌شدیم و آنان نیز به فیض شهادت نمی‌رسیدند بنابراین انها راه ا باز کردند.

* سرلشگر شهید «همدانی» به همدان عزت و آبرو بخشید

وی با بیان اینکه باید از این نقش‌ها درس عبرت گرفت، ادامه داد: این همه زنان در اردوی منافقین با آن همه جنایت و بی دینی با بانوانی بزرگی چون دباغ و مادران شهیدا و زنان بسیجی برابر نیستند و تفاوت دارند و راز آن نیز در تربیت نهفته است.

محمدی تصریح کرد: ما برای شهدا کم برنامه نداشته‌ایم اما باید برای خانواده‌های شهدا، مادران و خواهران شهدا نیز برنامه داشته باشیم و آنان را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه هر قدر شهدا گرانقدر باشند نتیجه این است که این گوهر تابناک در دل یک صدف پرورش یافته است، گفت: اگر این صدف نباشد آن گوهر نیز وجود ندارد و این همان خانواده‌هایی هستند که شهدای بزرگ را پرورش دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به مصاحبه مادر شهید بهشتی بعد از شهادت این شهید والامقام افزود: نتیجه چنان تربیت و پرورشی این می‌شود که امام خمینی(ره) در مورد این شهید فرمودند «بهشتی برای ما یک ملت بود».

محمدی با بیان اینکه در عرصه دفاع از حق زن و مرد و پیر و جوان نداریم و همه موظف هستند وارد میدان شوند، ابراز داشت: در مقطعی که راه‌اندازی بسیج خواهران برای مردم سخت بود مرحومه دباغ سلاح به دست به دفاع از حق و انقلاب پرداخت و فرماندهی سپاه همدان را برعهده گرفت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم عنوان کرد: سرلشگر شهید «حاج حسین همدانی» به همدان عزت، شرف و آبرو بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: الگوی شهدای ما ائمه(ع) و الگوی زنان بسیجی ما حضرت زینب(س) است که ایشان پیامبر و شهید نبودند اما به یقین تمام پیامبران و شهدا به جلال و عظمت ایشان غبطه می‌خورند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار