امام جمعه تبریز:

تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران مرکز باج‌گیری خواهد بود

امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نماز جمعه، با اشاره به تمایل اتحادیه اروپا برای گشایش دفتر این اتحادیه در تهران، تاسیس چنین دفتری را ایجاد مرکز باج گیری دانست.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۹۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه با توجه به دشمنی غربی ها نسبت به ایران و اسلام، نباید لبخندهای شیطانی و چهره‌های پشت نقاب آن ها موجب گول خوردن شود، از دولت و وزارت امورخارجه تقاضا کرد اجازه تاسیس چنین دفتری را ندهند.

وی تصریح کرد: تاسیس چنین دفتری در تهران ایجاد لانه جاسوسی و فساد برای غرب است چراکه در ایران نیز عده‌ای جاسوس با عنوان دو تابعیتی و همچنین NGO های غرب‌گرا وجود دارند که در راستای منافع امریکا و غرب تلاش می کنند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری ایجاد چنین دفتری را به منظور حمایت حقوق بشری از مخالفان اسلام، حمایت از همجنس‌گرایان، بورس تحصیلی، منکران قصاص اسلامی و حمایت از زندانیان سیاسی برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، این انتخابات را مایه آبروریزی امریکا دانست و اظهار داشت: با توجه به نارضایتی عموم مردم از دو نامزد ریاست جمهوری، آن ها در این انتخابات بین بد و بدتر مجبور شدند یکی را انتخاب کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فساد اخلاقی و مالی هر دو نامزد امریکا، آن را نشان دهنده فاسد بودن ساختار حاکم امریکا دانست و بیان داشت: پیروزی ترامپ در این انتخابات نشان داد مردم امریکا از سلطه‌گران و جریانات سیاسی دولت خود خسته شده اند و شعارهای عوام پسندانه ترامپ توانست اعتماد برخی از آنها را جلب کند.

وی با تاکید به اینکه پیروزی هر یک از نامزدها تفاوتی در افکار اسلام ستیزی دولت امریکا نمی کرد، گفت: امریکا با اسرائیل اخوت دیرینه داشته و اصلا معلوم نیست وضعیت اقتصادی و سیاسی امریکا به چه وضعی در بیاید.

آیت الله محسن مجتهد شبستری ادامه داد: ترامپ هر کاری که با توافق‌نامه برجام از جمله تعلیق یا حذف داشته باشد باید این را نیز بداند ایران اسلامی گزینه‌های دیگر و سخت‌تری را علیه آنها دارد که می‌تواند اجرا کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی را مقدمه‌ای برای نابودی وهابیت و دشمنان اسلام دانست.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در 24 آبان ماه، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی آثار فاخری همچون تفسیر المیزان دارند که نه تنها موجب افتخار آذربایجان، بلکه افتخار جهان اسلام هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار