مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی:

380 برنامه فرهنگی برای هفته کتابخوانی پیش بینی شده است

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در نشست خبری امروز خود، از پیش بینی 380 برنامه فرهنگی در هفته کتابخوانی خبر داد که با هدف افزایش فرهنگ کتابخوانی اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۷۴۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهرام خدایی برگزاری نشست های تخصصی کتاب خوانی، نقد و بررسی و رونمایی کتاب، نشست های جمع خوانی کتاب، برنامه های قصه خوانی و قصه گویی، نشست نقد و بررسی کتاب خط مقدم را از جمله این برنامه ها برشمرد و افزود: در بیستم آبان نیز طی آیینی که در تالار پتروشیمی برگزار می شود، از مقام کتابداران تجلیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کتابخوانی در استان، اظهار کرد: در سطح ارزیابی های کشور از لحاظ فعالیت های کتابخانه ای؛ استان های آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و فارس استان های برتر در حوزه کتاب و کتاب خوانی شناخته شده اند.

خدایی افزود: براساس ارزیابی، سه ماهه تابستان سال 95 نسبت به سه ماهه تابستان سال 94 امانت دادن کتاب 12 درصد رشد داشته که نشان دهنده افزایش ضریب رشد مطالعه در استان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی استان بزرگترین کتابخانه نهادی کشور است که 11 هزار متر مربع زیربنا دارد و اسناد و کتاب های قدیمی و نسخ خطی آن در یک فضای ایزوله خاص و گاوصندوق های مناسب نگهداری می شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به فاصله زیاد فضای کتابخانه ای استان نسبت به استانداردهای جهانی، اعلام داشت: برای هر 100 نفر جمعیت استان 2.9 متر مربع فضای فیزیکی وجود دارد، در حالیکه استاندارد جهانی آن هشت متر است که در این راستا انجمن خیرین کتابخانه های استان از سال 94 با هدف جذب خیرین در مسیر کتابخانه سازی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی 141 کتابخانه فعالیت می کند، تصریح کرد: از این تعداد،109کتابخانه عمومی، 29 کتابخانه مشارکتی و سه کتابخانه مستقل است.

خدایی ادامه داد: تعداد منابع موجود در کتابخانه های استان در سال 94، 2390000 کتاب بوده که این رقم در سال 95 به 2486198 کتاب رسیده است.

وی در پایان سخنان خود از اصحاب رسانه استان خواست تا در حوزه فرهنگ با انعکاس محتوایی و آماری، در روند رو به رشد کتابخانه های استان تاثیر گذار باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار