تابش در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پیشینه کار فرهنگی و امنیتی سبب امنیت فرهنگی می شود

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: کسی که پیشینه کار فرهنگی داشته باشد و به مسئله امنیت نگاهی فرهنگی کند می‌تواند یک نخبه فرهنگی قلمداد شود.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۸۵
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه 11 آبان‌ماه) در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در موافقت با برنامه‌ها و دیدگاه‌های سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به امنیت هنرمندان و تکیه بر عدالت در اولویت برنامه‌های حمایتی صالحی امیری قرار دارد. 

وی افزود: مرور برنامه‌های صالحی امیری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گویای شناخت ایشان از نظام برنامه‌ریزی و قوانین در این حوزه است. 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رواج فرهنگ ایرانی - اسلامی از اولویت‌های برنامه‌های وزارت فرهنگ است، اظهار کرد: باتوجه به سبقه فرهنگی انقلاب اسلامی و گستردگی حوزه فرهنگ مهمترین ویژگی شخصی که مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌پذیرد، باید دارا بودن دانش سیاستگذاری و شناخت جریانهای فرهنگی و توان برنامه‌ریزی فرهنگی با تکیه بر ارزشهای انقلاب و فرهنگ و تمدن ایرانی باشد. 

تابش با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی صالحی امیری تصریح کرد: ایشان در برنامه‌هایشان ابتدا به تشریح ساختار فرهنگ از منظر امام و مقام معظم رهبری و اهتمام تحقق برنامه‌های کلان فرهنگی و تعامل با نهادهای فرهنگی برای تعالی فرهنگ و هنر کشور را مدنظر قرار داده و در حوزه نظارت فرهنگی حرکت بر مدار قانون را سرلوحه کار خود قرار داده است. 

وی ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریت فرهنگی و توسعه این ساختارها بخش دیگری از برنامه‌های صالحی امیری است. 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق اجرایی صالحی امیری، گفت: حضور صالحی امیری در دستگاههای امنیتی کشور یکی از وجوه مثبت ایشان است. کسی که پیشنه کار فرهنگی داشته باشد و به مسئله امنیت نگاهی فرهنگی کند، می‌تواند به عنوان یک نخبه فرهنگی قلمداد شود. 

تابش افزود:  شناخت گلوگاه‌های فرهنگی و محدودیت‌ها در این حوزه و ایجاد امنیت فرهنگی از جمله شاخصه‌های توانمندی ایشان برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد است. 

وی با بیان اینکه کسانی که در حوزه فرهنگی هستند زیربنای توسعه سیاسی و اجتماعی کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: باید سعی شود امنیت شغلی و معیشت فعالان فرهنگی به عنوان سرمایه‌های کشور همواره تامین شود.به گزارش تسنیم، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه فرهنگ اصلاح‌گری است و آقای صالحی امیری دارای این صفت است. ایشان اهل ذوق و شعر و مسئولیت‌شناس است. 

تابش در پایان خاطرنشان کرد: با سوابق خوبی که آقای صالحی امیری در مدیریت کتابخانه ملی داشتند، بنده مطمئن هستم با حضور ایشان در عرصه فرهنگ و هنر شاهد تحول خواهیم بود. 



ارسال نظرات