حجت الاسلام عبادی در گفت و گو با «بسیج»:

نفی سلطه‌پذیری یکی از دروس‎ عاشوراست

مدرس دانشگاه گفت: نفی سلطه پذیری و زیربار ذلت نرفتن در نگاه امام حسین علیه اسلام می‎تواند برای ما یک درس باشد چراکه ایشان در مواجهه با انحرافات ظالم زمان خود هیچ وقت نپذیرفت زیر بار سلطه آنها رود.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۴۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
حجت الاسلام ابوذر عبادی مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص ابعاد سیاسی نهضت حضرت سیدالشهداء علیه السلام بیان کرد: در حقیقت جریان عاشورا و اتفاقات این نهضت عینیت بخشیدن به جریان سیاسی اسلام بود چرا که در زمان‎های قبل به آن عینیت خود نرسیده بود.

عبادی در خصوص پیامی که این نهضت بیان داشت: یکی از این پیام‎ها مقابله با ظلم و استکبار ستیزی است که در شاخص‎ها و اصول امام راحل(ره) نیز برگرفته از همین مکتب سیدالشهداء است، حضرت سیدالشهداء علیه السلام نیز نه تنها در مقابل ظلم به هیچ وجه کوتاه نیامد و با آن مدارا نکرد بلکه مبارزه و قیام کرد، همچنان که نپذیرفتن ذلت را که شعار " هیهات من الذله" است را کاملا عینی کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سیدالشهداء  تشکیل حکومت و زمامداری جامعه و براندازی حکومت آن زمان بود گفت: ایشان برای اقامه دین و رفع انحراف از آموزه‎های پیغمبر اکرم و برای رفع جهالت از مردمان آن زمان وبشریت ازجان خود و فرزندان خود گذشتند.

مدرس دانشگاه در خاتمه در خصوص درس های نهضت عاشوراء گفت: نفی سلطه پذیری و زیربار ذلت نرفتن در نگاه امام حسین علیه السلام می‎تواند برای ما یک درس باشد چراکه ایشان در مواجهه با انحرافات ظالم زمان خود هیچ وقت نپذیرفت زیر بار سلطه آنها رود و با آنها مدارا کند و قلت عددش باعث نشد توجیه کند و مانند برخی افراد این دوره نگفتند ما مجبوریم دم کدخدا را بینیم، ارزش قیام حضرت نیز به همین مفاهیم است و ما باید این مفاهیم و درس‎ها را مقابل همه کارهای خود قرار دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار