عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

غیبت استراتژی در به‌ تصویرکشیدن واقعه عاشورا

خبرگزاری بسیج: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مسئولان باید بخشی از بودجه ساخت آثار فاخر را به تولید فیلم‌های عاشورای اختصاص دهند، از نبود استراتژی و برنامه مشخص در میان مسئولان فرهنگی برای به تصویر کشیدن واقعه عاشورا انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۳۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمداسماعیل سعیدی گفت: متاسفانه جامعه فرهنگی و هنری و مدیران این حوزه نتوانسته‌‌اند واقعه عاشورا را در سطح باورها، اعتقادات و انتظارات جامعه ایران و شیعیان جهان، از سینما به تصویر کشند که علت این موضوع را می‌توان در عدم کشف و درک اهمیت این موضوع جستجو کرد.

وی ادامه داد: باید برای بررسی مهجوریت تولیدات تصویری و نمایشی در حوزه تاریخی-مذهبی به ویژه عاشورایی، ابتدا بررسی کرد استراتژی و برنامهفرهنگی ایران در این خصوص چیست و چه رویکرد، جهان‌بینی و اهدافی نسبت به این موضوع دارند تا در گام‌های بعدی به سمت اقدام و عمل رفت.

سعیدی با اشاره به اهمیت توجه به پیام اخلاقی و عقلانی حادثه عاشورا جدا از رویکرد عاطفی آن، افزود: بزرگی، مردانگی، درایت، انسانیت، عقلانیت آن‌ بزرگان و بار دراماتیک این حادثه می‌تواند چراغ راه هر انسانی برای رسیدن به حق در زندگی باشد بنابراین باید مورد توجه فیلمسازان قرار گیرد.

عضو ناظر در کمیسیون اصل90، همچنین با بیان اینکه به‌یقین تاثیر آثار تصویری در تزریق افکار مذهبی و اعتقادی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: مکتب عاشورا دانشگاه انسان‌سازی است و تصویر آن می‌تواند انقلاب حسینی ایران را در مسیر اصلی مدنظر امام راحل ترسیم کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید بخشی از بودجه‌ای که هر سال به ساخت آثار فاخر اختصاص داده می‌شود به تولید فیلم‌های عاشورایی اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: تاثیر واقعه عاشورا و اهمیت آگاهی جوانان از آن با هیچ مسئله دیگری قابل مقایسه نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: کره‌ای‌ها، افسانه‌های خود را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشند و ما دستاورد آن‌ها را با ذوق و شوق خریداری می‌کنیم؛ ولی اراده تصویر واقعه بزرگی همچون آنچه در کربلا گذشت را نداریم
ارسال نظرات
آخرین اخبار