خبرهای داغ:
مدیرکل بازرسی وزارت نفت در آذربایجان شرقی:

اجرای اقتصادمقاومتی رهایی از معضلات اجتماعی و اقتصادی

مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی وزارت نفت در نشست در آذربایجان شرقی گفت: رهبر فرزانه انقلاب سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند و این مدیران میانی هستند که می توانند با عمل به این سیاست ها به تحقق اقتصادمقاومتی جامه عمل بپوشانند تا کشور از معضل های اقتصادی و اجتمایی رهایی یابد.
کد خبر: ۸۷۵۷۸۷۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، سید رحیم عقیق در خصوص تکلیف صنعت نفت در اقتصاد مقاومتی افزود: مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از نفت و گاز، انتخاب مشتریان راهبری، ایجاد تنوع در روش های فروش و مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش، افزایش صادرات گاز و برق و محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی از تکالیف صنعت نفت در اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی اظهار داشت: وزارت نفت نخستین وزارتخانه ای بود که برای تحقق اقتصاد مقاومتی جلسه های متعددی تشکیل داد و برنامه ریزی های لازم را مطابق با سند بالادستی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری انجام داده است.

عقیق با تاکید تأثیر بهینه سازی مصرف سوخت بر اقتصادمقاومتی بیان کرد: برنامه بهینه سازی مصرف سوخت ناظر بر مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست های کلی اصلاح مصرف، توسعه تولید کالاها با بازدهی بهینه و کاهش شدت انرژی است.

وی با یادآوری پیام وزیر نفت به مناسبت لغو تحریم ها گفت: امروز باید تلاش کنیم تا باقیمانده تجهیزات و کالاهای وارداتی مورد نیاز صنعت نفت نه تنها برای تأمین نیازهای داخلی بلکه برای صادارات به دیگر نقاط جهان در داخل کشور تولید شود ظرفیت های ایرانی در حوزه های پیمانکاری و ساخت که در دوران تحریم ها آبدیده شده اند باید در حداکثر ممکن به کار گرفته شوند.

مشاور وزیر و مدیر کل بازرسی وزارت نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر توانمندی های صنعت آذربایجان شرقی در تولید تجهیزات صنعت نفت و تأکید بر حمایت از تولید کنندکان و پیمانکاران داخلی بیان داشت: با استفاده از توانمندی های داخلی و حمایت از پیمانکاران در اشتغال پایدار سهیم باشیم.

نشست مشترک مشاور وزیر و مدیر کل بازرسی وزارت نفت به همراه معاونان و روسای بازرسی چهار شرکت اصلی وزارت نفت با مدیران صنعت نفت استان به میزبانی شرکت گاز آذربایجان شرقی با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار