کارشناس اجتماعی در گفتگو با«بسیج»:

افت تحصیلی و کمبود اعتماد به نفس افکار خودکشی را در نوجوانان شکل می دهد

سلیمانی وجد گفت: افت تحصیلی و کمبود اعتماد به نفس و سرکوب نوجوانان توسط خانواده هم باعث شکل گیری افکار خودکشی می شود.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۰۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

سعیده سلیمانی وجد کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به دلایل افزایش خودکشی در کشور مخصوصاً در قشر نوجوان و جوان گفت: یکی از عواملی که موجب خودکشی می شود ناامیدی از زندگی بخاطر نرسیدن به خواسته هاو همچنین اختلافات و تنش های خانوادگی است.

وی با اشاره به دوستی های دختر و پسر و تأثیر آن بر افزایش خودکشی افزود: شکست حاصل از پایان رابطه ی عاشقانه که در نتیجه دوستی دختران وپسران نوجوان یا جوانان رخ می دهد نیز باعث خودکشی می شود.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: افت تحصیلی و کمبود اعتماد به نفس و سرکوب نوجوانان توسط خانواده هم باعث شکل گیری افکار خودکشی می شود.

سلیمانی در خاتمه با اشاره به راهکارهای جلوگیری از افزایش آمار خودکشی گفت: مسئولان باید برای رفع نیاز های فرهنگی و اقتصادی خانواده ها تدابیر موثری اندیشیده و به مشکلات خانواده ها رسیدگی کنند که این کار باعث امید به زندگی آنها نیز می شود، یک مسئله دیگری که مسئولان باید به آن توجه کنند سامان دادن و برطرف کردن رکود اقتصادی ایجاد شده در کشور و افزایش تولیدات داخلی است تا جوانان کشورمان به کار مشغول شوند و به سمت کارهای خطرناک مانند اعتیاد و خودکشی نروند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار