نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

سیاسی‌کاری عربستان در توقف طرح فریز نفتی

نادر فریدونی گفت: عربستان سعودی در حوزه نفت و انرژی همچون حج، رویکردی سیاسی در پیش گرفته است عربستان اهداف شومی را علیه ایران در طرح توقف فریز نفتی مد نظر قرار داده است.
کد خبر: ۸۷۴۴۸۸۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
نادر فریدونی نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کارشکنی عربستان در طرح فریز نفتی که در الجزایر برگزار شد هیات دیپلماسی انرزی ایران چه مواضعی را باید در نظر بگیرد تا در قیمت نفت تاثیر گذار باشد اظهار داشت: مواضع جمهوری  اسلامی ایران در نشست اخیر دبیر کل جدید اوپک با وزیر نفت ‌ کاملا مشخص شد، در این رابطه آقای وزیر نفت مطرح کردند که ایران از تصمیماتی حمایت می‌‎کند که بازگشت و ثبات از دست رفته را به بازار نفت مجدد برگرداند .

وی با بیان اینکه دبیر اجلاسیه اوپک مواضع نفتی ایران را تایید کرد افزود: محمد بارکیندو هم تاکید داشت که مواضع ایران در مورد طرح فریز نفتی مورد تایید است و حتی  از مواضع ایران قدردانی کرد.

فریدونی بیان داشت: عربستان سعودی در حوزه نفت و انرژی همچون حج، رویکردی سیاسی در پیش گرفته است عربستان اهداف شومی را علیه ایران در طرح توقف فریز نفتی مد نظر قرار داده است و درصدد برآمده  تا از طریق فریز نفتی ضربه‌های اقتصادی اساسی را به ایران وارد کند.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد:  افزایش تعاملات بین المللی مولفه‌ای مهم و تاثیر گذار است و همین موجب شد تا دبیر کل اوپک در ابتدای کار، سفری به ایران داشته باشد و با مقامات ایران رایزنی کند این همان حوزه تعاملات بین المللی  ایران را به اثبات می‌رساند.

فریدونی اذعان داشت:  باید با اعضای اوپک تعاملات کافی را داشته باشیم تا بتوانیم اهداف شوم عربستان را بی‌اثر و خنثی کنیم.

وی اذعان داشت: صادرات نفت ایران  به کشورهای کره، چین و ژاپن به میزان 60 درصد افزایش یافته و در حال حاضر به بیش از 1 میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسیده است  اینها از جمله اقدامات خوب جمهوری اسلامی است.

نماینده سابق مجلس بیان داشت: ایران  باید در بازار انرژی حضور فعال داشته باشد تا بتواند سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بیشتری را جذب کند و از این طریق حضور بین المللی خود را فعال ‌کند تا ثبات انرژی ایجاد شود و  ایران بتواند نقش بیشتری در سبد انرژی جهانی را سهیم شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار