آیت الله شبستری در دیدار با روسای بسیج دانش آموزی کشور:

دانش آموزان بیشتر در معرض خطر هجمه فرهنگی غرب هستند

امام جمعه تبریز در دیدار با روسای بسیج دانش آموزی کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی هجمه فرهنگی غرب غوغا می کند، گفت: دانش آموزان بیشتر در معرض خطر هستند بنابراین همه به خصوص مسئولان بسیج دانش آموزی موظف هستند با این هجمه فرهنگی مقابله کنند.
کد خبر: ۸۷۴۲۸۰۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با توجه به اینکه نوجوانان تاثیرپذیرتر هستند، افزود: مسئولیت کسانی که در بسیج دانش آموزی فعالیت می کنند بسیار خطیر و پر اجر است.

وی با تاکید بر گسترش دامنه فعالیت های مذهبی در مدارس و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان در قالب برگزاری کرسی های آزاد اندیشی همچون دانشگاه ها، اظهار داشت: علیرغم انجام کارهای زیاد در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی در مدارس، این اقدام ها در مقابل تهدیدهای دشمن در حوزه فرهنگی کم است و نیاز داریم تا با جذب بیشتر دانش آموزان به مباحث دینی، در برابر اقدام های ضدفرهنگی غرب ایستادگی کنیم.

آیت الله شبستری با اشاره به فعالیت های تشییع لندنی و اسلام امریکائی در منطقه و جهان، هشدار داد: ولایت و اسلام در خطر است و با توجه به شرایط حساس امروز، مسئولان بسیج دانش آموزی به عنوان حافظان انقلاب باید فعالیت بیشتری در بحث روشنگری و اقناع دانش آموزان انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز با بیان اینکه بسیج به معنی جهاد در راه خداست، خاطرنشان کرد: زمانی شرایط جهاد نظامی را ایجاب می کرد که در دوران دفاع مقدس، بسیج با حضور در کنار سپاه، ارتش و نیروهای مسلح دین خود را ادا کرده و از عوامل موفقیت ما همین حضور بسیج مردمی بود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: گاهی ادای وظیفه جهاد علمی، فکری و زبانی است که با توجه به برخی روایات، فضیلت جهاد زبانی(امر به معروف و نهی از منکر) والاتر از جهاد نظامی است.

وی بسیجیان را آمران به معروف و ناهیان از منکر خواند و اظهار کرد: در همه شرایط وظیفه مسلمانان است که به این وظیفه همگانی عمل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار