خبرهای داغ:
کارشناس فضای مجازی عنوان کرد

عضویت بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام/کانادا و ژاپن پیشتاز سواد رسانه ای در دنیا

کارشناس فضای مجازی گفت: با ورود تلگرام به ایران در عرض سه روز 14 میلیون ایرانی وارد آن شدند و اکنون بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۹۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد کهوند شامگاه پنجشنبه در همایش «شبکه‌های اجتماعی فرصت یا تهدید؟» که در سالن اجتماعات ابن سینا برگزار شد، اظهار داشت: گل سرسبد شبکه های اجتماعی در دنیا که بیشترین مخاطب را دارد فیس‌بوک است و در ایران مخاطبین آن کمتر از اینستاگرام و تلگرام است.

وی در خصوص آمار استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: یک میلیون و 90 هزار نفر در فیس‌بوک هستند، یک میلیارد و 650 هزار نفر در دنیا حداقل ماهی یکبار به فیس‌بوک مراجعه می‌کنند که این جمعیت را در هیچ شبکه اجتماعی در دنیا نداریم.

کارشناس فضای مجازی افزود: بعد از فیس‌بوک، واتس‌آپ با یک میلیارد مخاطب در رتبه دوم است و این اهمیت فیس‌بوک را می‌رساند که چقدر در شبکه اجتماعی مخاطب دارد.

وی با بیان اینکه شیوه کار ایرانی‌ها در فیس‌بوک نه تنها در جهان بدتر نبود بلکه بهتر نیز بوده است، بیان کرد: در جهان شایعه شد که ایرانی‌ها فرهنگ استفاده از فضای مجازی را ندارند ولی وقتی به تفکیک کشورها را ملاحظه می‌کنیم ایرانی ها بخاطر فرهنگ تشیع اوضاعشان بهتر است.

کهوند با بیان اینکه 6 نوع شبکه اجتماعی داریم، ابراز داشت: شبکه‌های اجتماعی متن محور، عکس محور، فیلم محور، موضوع محور و مخاطب محور و خدمات محور هستند.

وی افزود: مردم جهان فقط در خصوص خواننده‌ها، بازیگران، برندهای تجاری و ورزشی، سرگرمی و رسانه بیشتر از شبکه های مجازی استفاده می‌کنند.

کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: بیشترین مسائلی که در شبکه‌های مجازی در تمام دنیا تبادل میشود مطالب کاملا غیراخلاقی و موسیقی و ... است.

وی سه دلیل شایعه استفاده از تلگرام در ایران گفت: سرعت ، امنیت بسیار بالا و اینکه به کشور روسیه مربوط می‌شود از جمله این موارد است.

کهوند گفت: با ورود تلگرام به ایران در عرض سه روز 14 میلیون ایرانی وارد آن شدند و اکنون بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی ابراز داشت: کانال‌های خبری بیشترین بازدید را دارند و بعد از آن کانال های مذهبی و کانال های موسیقی که از کانال های دیگر پیشی می‌گیرد.

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه هر محصول فناوری سه فرهنگ دارد که شامل فرهنگ تولید، توزیع و مصرف می‌شود، عنوان کرد: هر چیزی که تولیدش غلط باشد، مصرفش غلط در می‌آید.

وی در خصوص سواد رسانه‌ای بیان کرد: پیشتاز سواد رسانه ای در دنیا کانادا و ژاپن هستند و کشور ژاپن حدود 35 سال است که سواد رسانه ای دارد، اما به ایران تازه وارد شده است.

کهوند ابراز داشت: در فضای مجازی باید به دو نکته توجه کرد یکی اینکه فرهنگ توزیع را ببینیم و هر کس با توجه به اقتضائات کارش، برنامه های خود را مدیریت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار