پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با«بسیج» مطرح کرد

گروگان گیری اطلاعاتی با سرویس پیام رسان گوگل/ منتظر گاف مذهبی ها هستند/ نفوذ نرم آمریکا به کشور با تلفن های همراه هوشمند اندرویدی

آل داوود گفت: سندی منتشر شده که ایرانیان را به مذهبی و غیر مذهبی تقسیم کرده اند که فعالیت های سایبری آنها را جمع آوری و منتظرند افراد مذهبی سوتی در این فضا دهند تا بتوانند گروگان گیری اطلاعاتی انجام دهند.
کد خبر: ۸۷۳۰۴۶۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

سید علیرضا آل داوود پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه در دسترس قرار گرفتن پیام رسان مکالمات تصویری گوگل برای کاربران خطرات بزرگی را به همراه خواهد داشت گفت: پیام رسان تصویری گوگل قبلا برای دستگاه های اندرویدی وجود داشته که اندروید هم متعلق به شرکت گوگل است.

وی ادامه داد: البته در ظاهر اما در باطن شرکت های امنیتی اطلاعاتی هستند که تحت نظر آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فعالیت می کنند و طبیعتاً هر پروژه ای که اینها در دنیا اجرا می کنند با هماهنگی سازمان های اطلاعاتی غربی است؛ یعنی همان سازمان هایی که حملات سایبری را بر ضد دنیا و حتی بر ضد ایران اسلامی اجرا کردند.

این پژوهشگر فضای مجازی خاطر نشان کرد: این قابل پیش بینی بود که ضریب نفوذ بسیار بالای تلفن های همراه هوشمند اندرویدی در داخل کشور قطعاً برای برنامه های آینده آمریکا و متحدانش و مخصوصاً رژیم صهیونیستی و سازمان های اطلاعاتی مرتبط با این کشور ها قابل بهره برداری گسترده است.

وی تصریح کرد: ما نگران شبکه سازی، جنبش سازی و بی ثبات سازی اجتماعی در داخل کشور توسط این ابزار های هوشمند و همچنین این پروژه ارتباط تصویری گوگل که در ادامه پروژه خبرچین آژانس بین المللی آمریکا که علاوه بر سرقت اطلاعات صوتی به سرقت اطلاعات مکتوب مخصوصاً در ایران اسلامی می پردازند هستیم.

آل داوود بیان داشت: قطعاً از راه اندازی سرویس پیام رسان تصویری گوگل برای ضبط تصاویر افراد استفاده می کنند اگر متاسفانه هوشیار نباشیم و سریعاً این سرویس مسدود نشود و رعایت نکات اخلاقی صورت نگیرد آسیب های جدی در آینده خواهد داشت.

این پژوهشگر فضای مجازی گفت: سندی منتشر شده که ایرانیان را به دو طیف مذهبی و غیر مذهبی تقسیم کرده اند که گزارش فعالیت های سایبری آنها را جمع آوری کردند و منتظر می شوند تا افراد مذهبی گاف و سوتی در این فضا دهند تا بعداً بتوانند گروگان گیری اطلاعاتی انجام دهند و از افراد غیر مذهبی هم برای جنبش های اجتماعی، حملات خاص و استفاده در پروژه های جاسوسی استفاده می کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار