رمز گشایی اصلاح طلبانه از یک نامه

روزنامه آرمان به قلم خبرنگار "پر گاف" خود به ریشه یابی نامه رئیس دولت گذشته به اوباما پرداخته است.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۴۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:
 
روزنامه آرمان به قلم خبرنگار "پر گاف" خود به ریشه یابی نامه رئیس دولت گذشته به اوباما پرداخته است.
این روزنامه در این گزارش که عنوان " كليد نامه اوباما در جيب مشايي! " دارد نامه رئیس دولت دهم به اوباما را در توصیه مشاور نزدیک به او دانسته و می آورد: عبدالرضا داوري مشاور رسانه‌اي احمدي‌نژاد ساعاتي پس از انتشار نامه به اوباما، دركانال تلگرامي خود متني را منتشر كرد كه قابل تامل بود. متن منتشره با اين جمله آغاز شد كه «آمريكاستيزي» هرگز در دستور كار انقلاب اسلامي نبوده است! اگر سومين نامه احمدي‌نژاد در كنار اين جمله داوري مورد بررسي قرار گيرد، اين گمانه تقويت خواهد شد كه طيف احمدي‌نژاد هدفي بالاتر از برگرداندن ۲ ميليارد دلار را دنبال مي‌كند.
 
نویسنده این گزارش در ادامه به نقل رویداد سیاسی غیر مستندی می پردازد و می نویسد: نشانه ديگري از اين رويكرد را مي‌توان بر پايه اظهارات دبير كميته سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي در دولت اصلاحات مطرح كرد كه با اشاره به دور زدن سعيدجليلي در مذاكرات هسته‌اي توسط احمدي‌نژاد مي‌نويسد، «در سال ۱۳۹۱ يك آمريكايي عضو گروه تماس سطح دو درباره مذاكرات هسته‌اي به من گفت كه اسفنديار رحيم مشايي دستيار ارشد و دوست نزديك احمدي‌نژاد با مقامات عاليرتبه سابق ايالات متحده درباره احتمال گشودن باب مذاكرات مستقيم صحبت كرده است.
 
آرمان در انتها می آورد: يكي از سفراي ايران در اروپا به يك عضو گروه تماس سطح دو كه عضو دولت ايالات متحده بوده گفته است، «همه‌چيز از سوي ايران آماده است و مشايي و ثمره هاشمي براي شركت در اين ملاقات كه در برلين برگزار خواهد شد، مي‌آيند.»
ارسال نظرات
آخرین اخبار