نماینده ایذه در گفت‌وگو با «بسیج»:

اظهارات روحانی در کرمانشاه مشخص کرد برای برخورد با فساد، اراده‌ وجود ندارد

هدایت الله خادمی گفت: انتظار داریم قوه قضائیه در برخورد با پرونده حقوق‎های نجومی و فساد بانکی برخورد مناسبی داشته باشد و یک تعیین تکلیف در خصوص پرونده‏‎ها بکند و اگر این اقدام صورت گیرد خیلی از موضوعات روشن‎تر می‎شود، اما متاسفانه هیچ اقدام و برخوردی صورت نمی‎گیرد و بعد هم به دست فراموشی سپرده می‎شود.
کد خبر: ۸۷۱۴۲۸۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
هدايت الله خادمي، عضو كميسيون انرژي مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با کشف و شناسایی شبکه فساد بانکی در کشور با اشاره به وجود فساد سازمان یافته و نهادینه اداری در درون دولت و توسعه آن عنوان کرد: اگر می‎خواهیم با این فساد رشد یافته مبارزه کنیم باید زیرساخت‎های آن را از بین ببریم؛ در این راستا رونمایی ار فاسدین اقتصادی در مملکت نمونه‎ای از این اقدام است.

خادمی تصریح کرد: آقای روحانی که در سفر اخیر در موضوع فیش‎های حقوقی بیان کرد، چند هزار میلیارد دزدی قدیمی یادتان نرود، این نشان می‎دهد که اراده و انگیزه‎ای برای برخورد با فساد نیست.

وی در ادامه این مطلب تاکید کرد: اگر دولت قبل هر تخلفی داشته دلیل نمی‎شود دولت فعلی بگوید دولت قبلی نیز این تخلف را داشته و این مجوزی باشد برای اینکه در دولت او هم فساد باشد؛ با این نوع اظهارات به نتیجه‎ای نمی‎توان رسید و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه با دستمال کثیف نمی‎توان شیشه کثیف را پاک کرد یک واقعیتی است که باید به آن توجه نمود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه دولت‎ها به خاطر همین فساد مالی اداری یک استعفا به ملت ما بدهکار هستند گفت: اگر این اتفاقاتی که در این دولت در خصوص فساد مالی رخ داده در یک کشور دیگر اتفاق می‎افتاد بایستی همه عوامل استعفا می‎دادند و کنار می‎رفتند، لذا در چنین نظامی رئیس جمهور و دولت آن باید در قبال این موضوع استعفا می‎دادند و کنار می‎رفتند!

خادمی با تاکید بر اینکه اگر انقلابی فکر می‎کردیم فساد اقتصادی نداشتیم عنوان کرد: اگر این اتفاق در دولت‎ها نیفتاد که برای کم کاری و عدم نظارت و وجود فساد اداری استعفا ندهند به مرحله شفاف سازی نمی‎رسیم ولی اگر دولت این شهامت را برای استعفا داشته باشد یا مردم این مطالبه گری را داشته باشند؛ این مسئله برای دولت‎های بعدی مسجل می‎شود که اگر روی کار آمدند باید تیم سالمی انتخاب کنند و به سمت فساد نروند.

وی درخصوص مرزبندی این فساد اداری سازمان یافته با نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: این مرزبندی زمانی محقق خواهد شد که قوه قضائیه مستقلا برخورد کند، از این رو انتظار داریم قوه قضائیه در برخورد با پرونده حقوق‎های نجومی و فساد بانکی برخورد مناسبی داشته باشد و یک تعیین تکلیف در خصوص پرونده‏‎ها بکند و اگر این اقدام صورت گیرد خیلی از موضوعات روشن‎تر می‎شود، اما متاسفانه هیچ اقدام و برخوردی صورت نمی‎گیرد و بعد هم به دست فراموشی سپرده می‎شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در خاتمه به پرونده کرسنت نیز اشاره‎ای کرد و یادآور شد: هنوز تکلیف این پرونده نیز مشخص نیست و چند سال است که در قوه قضائیه است، کرسنتی‎ها را آزاد گذاشته‎اند و در راس امور و در وزات خانه ها هستند و باز در حال طراحی قراردادهای استعماری برای این مملکت هستند که موجب از دست رفتن استقلال سیاسی، اقتصادی کشور می‎شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار