جمال شورجه در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

نگاه مادی در سینما مانع اصلی ساخت فیلم با موضوع «مهدویت» / پرداختن به «مهدویت» در این آشفته بازار فرهنگی امکان ندارد

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه متاسفانه تهیه کنندگان و سرمایه گذاران دولتی و خصوصی بدنبال کسب منافع و سود بیشتر هستند، گفت:این موضوع باعث شده که از مسئله «مهدویت» در سینما غفلت شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۸۴۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار  فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه انتظار نمایش آثار و علائم ظهور حضرت مهدی(عج)، در آثار سینمایی مستلزم اعتقاد و اهتمام سه قطب و محور تاثیرگذار در روند تولیدات سینمایی است، گفت:سیاستگذاران فرهنگی و هدایتگران کشتی سینما و فرهنگ،جریانها و نهادهای سرمایه گذار در امر ساخت فیلم در بخش دولتی و خصوصی،سینماگران و نویسندگان سینمایی و... می توانند سینما را به سمت پرداختن به موضوع مهدویت هدایت کنند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه تهیه کنندگان و سرمایه گذاران دولتی و خصوصی نیز با توجه به گرایش و رویکرد اقتصادی حاکم بر جامعه و سرمایه و پول سالاری آن و با توجه به نفس حکومتها و جوامع سرمایه سالار و اقتصاد محور بدنبال کسب منافع و سود بیشتر بسوی سوژه ها و موضوعات سطحی در قالبهای کلیشه ای و برانگیزاننده احساسات سطحی و غالبا نفسانی رفته تا هر چه بیشتر مخاطبان را پای اثر خود برای کسب در آمد بیشتر بکشانند و این سفره به میمنت حضور تفکر تساهل و تسامح باز و گسترده شده است و این موضوع باعث شده که از مسئله «مهدویت» در سینما غفلت شود.
 
شورجه تاکید کرد: در چنین آشفته بازار فرهنگی به نظر ساده انگاری است که از سینما انتظار پرداختن به مقولاتی در خصوص حضرت مهدی  علیه السلام، و شناساندن آن حضرت و آماده نمودن فکری جامعه در جهت پذیرش عصر ظهور داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار