دبیر کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج»:

گرانی دارو مردم را نگران کرده است

نماینده مردم خلخال در مجلس با اشاره به گرانی داروهای تخصصی و خارجی گفت: مشکل عمده مردم تهیه داروهای تخصصی و شیمی درمانی است و بیشترین رنج را از بابت بالابودن هزینه های این داروها داریم و یکی از دغدغه های اصلی مردم مخصوصاً در شهرستان ها است.
کد خبر: ۸۷۰۹۰۱۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

بشیر خالقی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت نامناسب حوزه بهداشت و درمان و طرح تحول سلامت اظهار داشت: در شرایطی که مردم در وضعیت نامناسب اقتصادی به سر می برند برای درمان بیماری های خود مجبور به مراجعه به مراکز درمانی دولتی هستند و این مسئله خود به خود موجب ازدحام و شلوغی در مراکز درمانی می شود.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده در حوزه بهداشت و درمان عدم پذیرش بیماران در بیمارستان ها به دلیل هزینه ها و ارجاع دادن آنهاست.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی داروهای تخصصی و خارجی بیان داشت: مشکل عمده مردم تهیه داروهای تخصصی و شیمی درمانی است و بیشترین رنج را از بابت بالابودن هزینه های این داروها داریم، بسیاری از داروها و مراحل درمانی بیماران تحت پوشش بیمه نیستند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته بخش بزرگی از داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود اما داروهای تخصصی اینگونه نیست و یکی از دغدغه های اصلی مردم مخصوصاً در شهرستان ها است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: هزینه های درمانی بالا برای مردم بسیار سخت شده و فراتر از حد طبیعی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار