کریمی قدوسی در گفت‌وگو با «بسیج»:

فردا در مجلس موضوع عزل و پیگیری قضایی حسین فریدون را مطالبه خواهیم کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شعارهای انتخاباتی که به واسطه آن رای جمع کردند با زندگی این گونه جمع نمی‌شود و خیلی آشکار است کاسبان تحریم امثال خانم حسینی هستند.
کد خبر: ۸۷۰۴۵۴۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به ماجرای صرافی همسر فاطمه حسینی نماینده اصلاح طلب تهران در زمان اوج تحریم ها علیه ملت ایران تصریح کرد: بر اساس اصول حکمت اسلامی، بخشی از عملکردهای مسئولان و خواص و خانواده‎های آنان که به خاطر جایگاه مسئولیتی شان مربوط به مسائل حاکمیت است، باید نزد افکار عمومی شفاف شده و مردم این عملکردها را قضاوت کرده و نمره دهند.

کریمی قدوسی در ادامه افزود: گرچه ممکن است این مسئله تلخی‌ها و مشکلاتی داشته باشد اما اگر خوب به آن توجه کنیم و رسانه‌های ارزشی ما نیز این مسئله را به خوبی پیگیری کنند، اطلاع رسانی در این حوزه موجب ارتقا و تکامل در نظام اسلامی‌ می‎شود.
 
وی موضوع فاطمه حسینی، پدر و همسر او را یکی از ده‌ها موضوعی دانست که این روزها مردم بایستی از آن مطلع باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه هیچ برخورد جناحی و سیاسی نباید در قبال این قضایا صورت گیرد، توضیح داد: آنچه مسئولین به زبان می‌آورند باید در عمل هم اثبات کنند؛ اگر معتقدند و ادعا می‌کنند خادم مردم هستند و چشم طمعی به مال دنیا و پست و مقام ندارند،  باید عملکرد خود و اعضای خانواده شان در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی خانواده فاطمه حسینی در زمان تحریم بیان کرد: این فعالیت‌های خانوادگی در شرکت‌های مالی ارزی برخلاف شعارهایی است که در زمان انتخابات داده می‎شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس مطرح کرد: براساس اصول قانون اساسی و مصوبی که در مجلس داشتیم و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد، ثروت مسئولین باید اظهار شود؛ الان نیز وقتش رسیده که رسانه‌ها این موضوع را مطالبه کنند.

کریمی قدوسی با اشاره به موضوع حقوق‎های نجومی تاکید کرد: آقای روحانی که عهده‎دار ریاست جمهوری است و این انتصابات از قِبّل دستورات و اختیارات او  و دستیار ارشدش حسین فریدون است، باید خیلی صریح و شفاف موضع بگیرد، البته نه موضعی از سر خشم و غضب که چرا این حرف‌ها در این قضایا زده می‌شود، بلکه باید بپذیرد این مسایل در حوزه افراد به ویژه دستیار ارشد او انجام گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه عنوان کرد: ان‌شاءالله فردا در صحن علنی مجلس تذکر خواهیم داد و از شخص آقای رئیس جمهور خواهیم خواست که سریعا نسبت به عزل دستیار ارشد خود و معرفی او به دستگاه قضایی برای پاسخگویی اقدام کند، حتی از دستگاه قضایی نیز درخواست خواهیم کرد برای فراخوان این فرد و تفهیم مسائلی که در مورد او وجود دارد و انتصاباتی که توسط او صورت گرفته، اقدام کند و به افکار عمومی نیز اطلاع رسانی شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید بر اینکه فاطمه حسینی باید در قبال  اقدامات اقتصادی خود و پدر و همسرش به افکار عمومی جواب دهد تصریح کرد: شعارهای انتخاباتی که به واسطه آن رای جمع کردند با زندگی این گونه جمع نمی‌شود و خیلی آشکار است کاسبان تحریم امثال خانم حسینی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح این مطلب با اشاره به اینکه در زمان تحریم یکی از مشکلات ما سوئیفت بود و هنوز هم این مشکل برقرار است بیان کرد: در آن دوران صرافی‌ها آمدند و نقش بانک‌ها را به عهده گرفتند، تمام ارزی که برای واردات و اقدامات تجاری لازم داشتیم را صراف‌ها به گوشه و کنار دنیا حواله می نمودند و ال سی باز می‌کردند که ثروت فوق‌العاده هنگفتی هم به دست آوردند.

کریمی قدوسی در ادامه گفت: طبق مطالعات بنده، یک فردی که مغازه سرامیک فروشی داشته و هیچ سابقه‌ای در این قضیه نداشته از رانت پدر خانم استفاده کرده و مجوز صرافی می‌گیرد؛ لذا خیلی آشکار است که کاسب تحریم در این قضایا چه کسی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه بنده موضع جناحی ندارم اظهار داشت: هر کسی در هر جناحی خارج از قواعد نظام کار کرده باید با او هم برخورد صورت گیرد تا جلوی کاسبان تحریم گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون آقای روحانی باید جلوی این کاسبان تحریم که در حوزه کاری و کنار دست خودش هستند را بگیرد و اظهار نظر قاطع و شفاف کند، آن‌ها را عزل و به دادگاه معرفی نماید؛ در غیر این صورت اظهار تاسف در سخنرانی فایده‌ای ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار