خبرهای داغ:
استاد دانشگاه عنوان کرد

نقش مهم تحقق آرامش روانی در بهبود بحران‌های روحی انسان

استاد دانشگاه گفت: از موضوعات اساسی که نقش مهمی در بهبود بحران‌های روحی انسان در جامعه امروزی دارد، تحقق زمینه‌های آرامش و آسایش روانی است.
کد خبر: ۸۷۰۱۱۴۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فریبا شهبازی‌پور امروز در جمع بسیجیان فعال پایگاه آمنه(س) به بیان برخی عوامل رضایتمندی از زندگی پرداخت و اظهار داشت: از موضوعات اساسی که نقش مهمی در بهبود بحران‌های روحی انسان در جامعه امروزی دارد، تحقق زمینه‌های آرامش و آسایش روانی است.

وی افزود: از جمله عواملی که می‌تواند به خوبی این هدف را تأمین کند، رضایتمندی قلبی از زندگی دنیا و مثبت‌نگری منطقی به وقایع پیرامون خویش است.

این استاد دانشگاه در ادامه با معرفی عوامل زمینه‌ساز رضايتمندی در زندگی بیان داشت: افرادی که در زندگی واقع‌بین هستند از زندگی راضی هستند.

وی ادامه داد: نعمت‌های بی‌شماری در زندگی جلوه دارد که مطلوب و خوشایند ما است و به سفارش دین، باید در برابر آنها شکرگزار باشیم تا طعم گوارای رضایتمندی را بچشیم؛ اما حوادث و واقعیت‌هایی نیز در زندگی وجود دارند که برای ما دشوار و ناخوشایند است.

شهبازی‌پور ابراز داشت: در این گونه مواقع، به توصیه دین باید صبر و بردباری را پیشه خود سازیم تا به رضایتمندی و آرامش دست یابیم چراکه دنیا محل گذر است و واقعیت دنیا در این است که ثبات ندارد چه برای اندوهش و چه برای شادیش و پذیرفتن این واقعیت به انسان آرامش می‌دهد.

وی دومین عامل رضایتمندی در زندگی را عدم مقایسه صعودی دانست و تصریح کرد: مقايسه وضع خویشتن با وضع كساني كه در موقعيت برتري قرار دارند، سبب مي شود كه انسان آنچه را دارد، كوچك و ناچيز بشمارد و در نتیجه از زندگی ناراضی باشد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: سنجش زندگی خود با کسانی که از ما پایین تر هستند، نقاط مثبت و اميدواركننده زندگي را كه معمولاً از ديده‌ها پنهان می‌شود، هويدا مي‌كند و در برابر ديد فرد قرار مي‌دهد که در نتیجه رضایتمندی از زندگی را به همراه دارد.

وی ضمن مدح و ستایش مقایسه نزولی بیان داشت: رسول خدا(ص) وقتي مي خواهد كسي همانند ابوذر را تربيت نمايد، به او توصيه مي كند كه از مقايسه زندگی خویش با افراد برتر از خود پرهيز کند؛ بلکه به زندگی پایین تر از خویش بنگرد.

شهبازی‌پور در بیان سومین عاملی که موجب رضایتمندی از زندگی می‌شود، افزود: داشتن تدبیر و تطبیق در امور زندگی باعث ایجاد نشاط و شادی فردی می‌شود چراکه اگر تدبیر و تطبیق در امور زندگی نباشد همیشه از زندگی ناراضی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار