واکنش طبیب زاده به عدم نظارت ارشاد بر تولیدات هنری در گفتگو با «بسیج»:

دولت یازدهم هدایت مردم را وظیفه خود نمی داند/دولت ممیزی را به ناشران سپرده است/آثار هنری رو به ابتذال می رود

نماینده دوره نهم مجلس با اشاره به عدم کنترل و نظارت وزارت ارشاد بر تولیدات هنری گفت: دولت معتقد است وظیفه ای برای هدایت افکار عمومی ندارد طبیعی است که تساهل و تسامح امری عادی می شود و هر روز می بینیم آثار هنری در قالب داستان و فیلم و شعر و تئاتر همه به سمت ابتذال می روند.
کد خبر: ۸۶۹۸۵۸۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
زهره طبیب زاده نوری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عدم کنترل و نظارت وزارت ارشاد بر تولیدات هنری گفت: متاسفانه دولت یازدهم از ابتدا اعتقاداتی را مطرح کرده اند که خیلی از مسائل دینی را زیر سئوال می برد.

وی افزود: وقتی ریاست جمهوری می گوید وظیفه بهشت بردن مردم را ندارد یعنی هدایت مردم را وظیفه خود نمی داند ترجمه این حرف این است که ما وظیفه ای در دادن اطلاعات درست و دینی به مردم نداریم یعنی همه آزاد هستند.

طبیب زاده گفت: بازکردن صحبت های رئیس جمهور این نتیجه را می دهد که یک شیطان پرست هم آزاد است و می تواند عقاید خود را در آثار هنری مطرح کند و جمهوری اسلامی وظیفه ای برای جلوگیری از او ندارد چرا که این کار مردم را به بهشت بردن است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی دولت به این اعتقاد داشته باشد که جمهوری اسلامی وظیفه ای برای هدایت افکار عمومی ندارد طبیعی است که تساهل و تسامح امری عادی می شود و هر روز می بینیم آثار هنری در قالب داستان و فیلم و شعر و تئاتر همه به سمت ابتذال می روند.

طبیب زاده تصریح کرد: دولت یازدهم از همان ابتدا مطرح کرده که ممیزی باید به خود ناشران سپرده شود این معنایش این است که هیئتی از ناشران رأی بدهند که چه تفکراتی انتشار پیدا کند و در این صورت تفکرات غیر اخلاقی و غیر الهی خیلی راحت رواج می یابد.

وی گفت: این درست نیست که هیئتی از منتخب ناظران وجود داشته باشد که جهت افکار عمومی جامعه را صرف نظر از قوانین کشور تعیین کند این گره اصلی است که در حال حاضر وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار