نماینده منتخب مردم تبریز در گفتگو با «بسیج»:

وضعیت بد گمرک و بنادر، کامیونداران را سرگردان کرده است

محمد اسماعیل سعیدی گفت: سازمان گمرکات باید مطابق بر قوانینی تصمیم بگیرد که قوانین پیش برنده باشد نه قوانین دست و پاگیری که صادرات و واردات، چگونگی حمل و نقل برای مجموعه هایی همچون کامیونداران را با مشکل مواجه بسازد.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۷۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

محمد اسماعیل سعیدی نماینده  منتخب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: عدم رسیدگی پایدار به اعتراضات کامیونداران در مبادی مختلف مرزی باعث شده است در طی زمان های متوالی شاهد توقف در حرکت کامیونداران باشیم و این توقف خسارات بیشماری را به کشور وارد می‌سازد و کالاهای ارسالی کیفیت خود را از دست داده و کشور متقاضی با نام مرجوعی برگشت می دهد.

وی با بیان اینکه تجهیزات گمرکی لازم وجود ندارد افزود: مقامات محلی باید تصمیمات و سیاستگذاری بر مبنای واقعی را مد نظر قرار دهند، سازمان گمرکات باید مطابق بر قوانینی تصمیم بگیرد که قوانین پیش برنده باشد نه قوانین دست و پاگیری که صادرات و واردات، چگونگی حمل و نقل برای مجموعه هایی همچون کامیونداران را با مشکل مواجه سازد.

سعیدی بیان داشت: مصادیق بسیاری از تخلفات قوانینی در سازمان گمرکات دیده شده است و به جای اینکه به عنوان عوامل پیش برنده در گمرک محسوب شوند موانع بسیاری را ایجاد می کنند.

این نماینده مجلس اذعان داشت: به طور مثال کارخانه‌داری برای ترمیم و راه اندازی خط تولید خود مجبور بوده است تا ماشین‌آلات آلمانی وارد کند ولی تحریم مانع از واردات کالای آلمانی بوده است از یک سو و نیاز کالایی وجود دارد و از سویی دیگر تاجر یا شرکت حمل ونقل اعم از کامیونداران و...مجبور به برداشته شدن پلمپ می شوند و به جای اینکه ورود از کشور آلمان  شکل بگیرد از ترکیه وارد می شود.

وی در خاتمه افزود: زمانی که به دلیل شرایط سخت و دست و پاگیر اقداماتی در مباد ورود انجام می شود اعم از اینکه تمام اسناد و مدارک را تغییر می دهند و یا نام کالای ترک  می‌گذارند یا به عنوان کالای دست دوم وارد می شود تمام سختی مسیر طی می شود تا به  مقصد گمرکی برسد ولی گمرک مانع از ورود ماشین آلات و کالای لحاظ شده می شود لذا کالا و کامیون حمل بار را متوقف و ملزم به پرداخت جریمه می کند و این توقف خسارت آور می شود و کامیوندران هم از عهده پرداخت جریمه بر نمی‌آیند.

ارسال نظرات