رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در تبریز:

زمینه سازی خیرین برای توسعه پایدار کشور

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در تبریز گفت: خیرین برای رضای خدا عمل کرده و برای توسعه پایدار همه جانبه کشور، زمینه را فراهم می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۷۲۳۲۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمدرضا حافظی در آئین نکوداشت کریم مردانی آذر(خیر تبریزی)، از امام خمینی(ره) به عنوان نخستین خیر مدرسه ساز کشور یاد کرد و افزود: جامعه خیرین مدرسه ساز از 19 سال گذشته، زمانی که مدارس چهار نوبته دایر بودند، حرکت خود را آغاز کردند که امروز 600 هزار خیر در کشور فعالیت می کنند.

وی با توجه به اینکه 35 درصد مدارس کشور از سوی خیرین ساخته شده، خاطرنشان کرد: یک هزار خیر برون مرزی نیز به جامعه خیرین کشور در ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار کمک می کنند.

حافظی با اشاره به حضور خود در کنگره جهانی یونسکو در توکیو ژاپن، یادآوری کرد: در این کنگره به جهانیان اعلام کردم که بچه های اسلامشهر در جنوب تهران با قلک های کوچک خود، مدرسه ساختند که جهانیان را تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه در آموزه های اسلامی فضیلت دانش بالاتر از عبادت است، افرادی همچون برادران مردانی آذر را در این فضیلت بزرگ سهمیم خواند و خاطرنشان کرد: سلامت عمر مردانی آذرها، من و امثال ما مرهون حضور در جمع خیرین مدرسه ساز است.

این مقام مسئول با تاکید به فعالیت مستمر خیرین مدرسه ساز، اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز کشور در زمان تحریم های اقتصادی حتی بیشتر از گذشته در این عرصه فعالیت کردند که نشان از عزم راسخ آن ها در خدمت رسانی به مردم دارد.

در پایان این آئین که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، از تمبر و کتاب مردانی آذر رونمایی و از برادران مردانی آذر از سوی نهادها و ارگان های مختلف دولتی و خصوصی تجلیل شد.

همچنین به همت شهرداری تبریز، بلواری در شهرک خاوران این کلانشهر به نام بلوار مردانی آذر نامگذاری شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار