مشاور وزیر صنعت دولت دهم در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد

سیر نزولی شهرک های صنعتی در دولت یازدهم

محسن نوری گفت: برای واحدهای تولیدی و صنعتی در دولت یازدهم نه تنها تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است بلکه کالاهای مشابه تولید داخل به شکل قاچاق وارد می‎شود آنچه در دولت یازدهم مشاهده می‎شود فعالیت شهرک های صنعتی سیر نزولی یافته است .
کد خبر: ۸۶۶۸۵۹۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

محسن نوری مشاور وزیر صنعت دولت دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: غبار تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان ها به اوج خود رسیده است، دولت تسهیلاتی برای واحدهایی تولیدی در نظر نگرفته است.

وی با بیان اینکه ابلاغیه رهبری معظم در زمینه رسیدگی به صنایع کوچک و متوسط اجرایی نشده است افزود: در برنامه پنجم توسعه و سیاست های کلی حمایت از اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه رهبری معظم تاکید شده است تا دولت صنایع کوچک و متوسط را در زمره امور مهم اقتصادی بداند ولی تابحال دولت اقدام جدی انجام نداده است.

نوری بیان داشت: شهرک های صنعتی در هر استان نیروی انسانی بیشمار و متخصصی در خود جای داده است که در حال حاضر بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی در داخل و خارج شهرک های صنعتی به شکل تعطیلی و یا با ظرفیت حداقلی کار می‎کنند و موجب بیکاری بسیاری از نیروهای انسانی زبده شده است. 

مشاور وزیرصنعت دولت دهم خاطر نشان کرد: دولت دهم کمک های فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی و صنعتی  مستقر در داخل و خارج شهرک های صنعتی ارائه داده است  و 50 درصد سود تسهیلات را به شکل یارانه پرداخت کرده است.

وی در خاتمه افزود: برای واحدهای تولیدی و صنعتی  در دولت یازدهم نه تنها تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است بلکه کالاهای مشابه تولید داخل  به شکل قاچاق  وارد می‎شود از جمله آبمیوه و مواد غذایی ، آنچه در دولت یازدهم مشاهده می‎شود فعالیت شهرک های صنعتی سیر نزولی یافته است .

ارسال نظرات