مدیر‌رسانه حوزه‌علمیه قم در گفتگو با«بسیج»:

جنایت ورامین نتیجه عدم نظارت بر شبکه های‌ اجتماعی است

مدیر موسسه راهبردی فرانو گفت: کم کاری و اهمال مسئولان در برخود با شبکه های اجتماعی نگران کننده است، امروز مطالبی در قالب کانال های غیر اخلاقی و مستهجن ارائه می شودکه هیچ کنترل و نظارتی بر آن نیست.
کد خبر: ۸۶۶۵۵۴۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

حجت الاسلام و المسلمین محمد فروهر مدیر رسانه حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در خصوص جنایت اخیر در ورامین اظهار داشت: از ابعاد بسیاری به این مسئله می توان ورود کرد اما در نگاه کلی در آیات و روایات تأکید موکد بر این است که جامعه باید از گناه، معصیت و فواحش یعنی همان موضوعات مستهجنی که در برخی کانال ها وجود دارد بری باشد.

وی با اشاره به اینکه ورود تکنولوژی های پیشرفته به رخ دادن فجایعی مانند ورامین دامن می زند گفت: امروز التهاب عجیبی در شبکه های اجتماعی وجود دارد که در قالب کانال های متعدد مطالب غیر اخلاقی و مستهجن ارائه می شود و هیچ کنترل و نظارتی هم نیست.

مدیر موسسه راهبردی فرانو ادامه داد: در واقع امکان طراحی یک چارچوبی که هیچ گونه مسائل مستهجنی در اختیار مردم قرار نگیرد نیست اما حدأقل با اندازه ای مدیریت و برنامه ریزی می توان این مشکلات را کم کرد، مثلاً افراد زیر 18 سال نباید به این فضاها دسترسی داشته باشند اما متأسفانه 12 میلیون جوان زیر 18 سال به فضای مجازی دسترسی دارند که مطالبی بسیار غیر عفیفانه و جریان های جنسی در قالب داستان، انیمیشن و رمان ارائه می شود که فرد را تحریک کرده و آثار خود را دارد.

فروهر تأکید کرد: برخی بازی ها در خود امریکا ممنوع است و وقتی ما بررسی کردیم مشخص شد که بسیار مستهجن است، شبکه های معاند ضد انقلاب مانند "من و تو " ، "فارسی وان" و کانال های غیر اخلاقی تلگرام دقیقاً بر این مسئله دست گذاشته و به ترویج آن دامن می زنند.

مدیر رسانه حوزه علمیه قم تصریح کرد: دلیل سرمایه گذاری این شبکه ها بر ترویج مسائلی همچون خشونت و تحریکات جنسی را از آیات و روایات استخراج کردیم که برای نابودی کسی فقط لازم است او را به سمت شهوت کشاند، در این صورت به سمت کارهای بدتر نیز می رود.

وی خاطر نشان کرد: مسئله دیگر این که ما باید منتظر بازخورد فضای مجازی در جامعه باشیم که طبق پیش بینی آیات و روایات در حال حاضر تأثیرات سوء آن را شاهد هستیم؛ اخیراً جنایت ورامین ذهن و قلب همه افراد جامعه را مخدوش کرده است، جوانی بر اساس تحریکاتی که در فضای اجتماعی هست این کار را انجام داده، البته این اتفاقات بسیار زیاد است و فقط رسانه ای نمی شود؛ از نگاه دیگر طراحی که این پسر 17 ساله در ارتکاب این جرم داشته دقیقاً بر اساس فیلمی است که از اینترنت دانلود و الگو برداری کرده است.

فروهر گفت: کم کاری و اهمال مسئولان در برخود با شبکه های اجتماعی نگران کننده است صدا و سیما هم در برنامه ها مردم را به سمت عضویت در شبکه ها تشویق می کند و به نوعی مشروعیت دهنده آن است؛ بهتر است مسئولان به جای پرداخت هزینه بابت پهنای باند تلگرام، در حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی و کارهای فرهنگی اقدام کنند.

وی در خاتمه بیان داشت: من بازخورد و تأثیر عدم نظارت بر شبکه های اجتماعی و کانال های مستهجن را بر خانواده ها شاهد هستم، روزانه افرادی به من مراجعه و از این موضوع گله مند هستند؛ لذا راهکار را در این می بینم که باید محدودیت های جدی اعمال شود تا کانون گرم خانواده دچار خدشه نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار