پیام تسلیت مراجع تقلید، علما و مسئولان اجرایی در پی رحلت آیت‌الله آیت‌اللهی

در پی درگذشت آیت الله سیدعبدالحسین آیت اللهی، جمعی از مراجع عظام تقلید، علما و مسئولان اجرایی کشور پیام تسلیت صادر کردند.
کد خبر: ۸۶۴۶۵۶۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی ارتحال حضرت آیت الله سیدعبدالحسین آیت اللهی، جمعی از آیات عظام، مراجع عظام تقلید، علما و مسئولان استانی و کشوری با ارسال پیام این مصیبت وارده را به بیت شریف آیت الهی و مردم دارالمونین جهرم تسلیت گفتند. متن این پیام ها در زیر می آید.

 

پیام آیت‌الله شبیری زنجانی در پی درگذشت آیت‌الله آیت‌اللهی

در متن این پیام خطاب به بیت آیت الله لاری آمده است: درگذشت عالم جلیل اقدر حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدعبدالحسین آیت اللهی به حضرت ولی عصر(عج) و خاندان معظم آیت اللهی بالخصوص فرزندان مکرم آن بزرگوار و جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدصالح رکنی تسلیت عرض کرده صبر جمیل و اجر جزیل برای همگان و مغفرت و علو درجات برای آن فقید سعید از پرودگار متعال خواستارم.
 

پیام تسلیت آیت‌الله حاج سیدمحمدعلی شیرازی

رحلت عالم ربانی آیت الله حاج سیدعبدالحسین آیت اللهی که از چهره های بارز خاندان معظم آیت الهی در خطه فارس بودند موجب تاثر و تالم گردید.ایشان عمر شریف خود را صرف ترویج دین مبین نشر معارف مکتب مقدس اهل بیت عصمت و طهارت نمود و حق زیادی بر جامعه علی الخصوص اهالی شریف جهرم دارد. خداوند متعال ایشان را در بهشت برین با پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) همنشین بفرماید. این مصیبت را اولاً به خاندان بزرگ آیت اللهی علی الخصوص خانواده محترم ایشان و ثانیاً به عموم مردم شریف جهرم تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید علو درجه و برای عموم بازماندگان محترم مزید صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت می نمایم.
 

پیام تسلیت آیت الله علوی گرگانی

خبر رحلت عالم نستوه و ربانی آیت الله حاج سیدعبدالحسین آیت اللهی موجب تاثر و تالم گردید. این عالم بزرگوار که سالیان متمادی در درس عالمان ربانی، آیات عظام امام خمینی(ره) و محقق داماد و امام موسی صدر به تلمذ پرداختند، در منطقه لار و جهرم منشأ خیرات و برکات فراوای بوده و امید قلب های حقیقت جو و ملجأ مردم آن خطه بودند. اینجاب این ضایه مولمه را در درجه اول به محضر امام زمان(ع)، سپس به مردم استان فارس و منطقه لار و جهرم، همچنین به بازماندگان آن مرحوم بالاخص آیت الله نسابه تسلیت گفته و علو درجات آن عالم پارسا را از خداوند مسئلت می نمایم.
 

پیام تسلیت آیت‌الله مکارم شیرازی

فقدان اسفنا عالم نورانی جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدعبدالحسین آیت اللهی مایه تأسف و تأثر گردید. بحمدالله این بیت محترم که منتهی به عالم ربانی و سید بزرگوار مرحوم آیت الله حاج سیدعبدالحسین آیت اللهی می شود، علمای وارسته و خادمان اهل بیت(ع) داشته و دارد. این فقید سعید نیز که از آن بیت محترم است عمری را در خدمت به مکتب اهل بیت گذراند. خداوند روح او را با ارواح محمد و آل محمد محشور گرداند و به بازماندگان صبر و اجر فراوان دهد. اینجانب به جامعه روحانیت جهرم و اعضای این بیت محترم و همه دوستداران آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و حسن عاقبت برای همه از خداوند بزرگ خواهانم.

 

پیام تسلیت بیت آیت الله سیدمحمدباقر شیرازی

رحلت عالم ربانی مرحوم آیت الله حاج سیدعبدالحسین آیت اللهی که عمر شریف و با برکت خود را در راه نشر مکتب پربار اهل بیت صرف نموده و مردم شریف فارس و جهرم را از فیوضات معنوی خود بهره مند ساختند را به آن خاندان معزز و مردم شریف و فهیم جهرم تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات آن عالم جلیل القدر و صبر و اجر جزیل برای خاندان معظم آیت اللهی و مردم وفادار جهرم در ظل عنایات خاصه صاحب الزمان(عج) را خواهانیم.

 

جامعه روحانیت شیراز، درگذشت آیت الله آیت اللهی را تسلیت گفت

در این پیام آمده است: عالم جلیل القدر آیت الله آقای حاج سید عبدالحسین آیت اللهی طاب ثراه، شخصیت ارزشمندی بود که در طول حیات با برکتش با اخلاق و سعه صدر خدمات ارزشمندی را به مردم متعهد و متدین شهرستان جهرم ارائه نمود.
در ادامه این پیام بیان شده است: جامعه روحانیت شیراز این مصبت را به محضر بقیه الله الاعظم (عج)، مراجع تقلید خاصه وجود مبارک مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه فارس، خاصه علما و حوزه علمیه شهرستان جهرم، خاندان معزز آیت اللهی و مردم دارالمومنین جهرم تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان رحمت و غفران الهی جهت آن عالم ربانی و صبر و اجر جهت بازماندگان درخواست دارد.

 

پیام تسلیت آیت‌الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان

درگذشت تاسف انگیز عالم ربانی آیت الله حاج سیدعبدالحسین آیت اللهی که عمری با برکت در راه خدمت به اسلام و معارف اهل بیت (ع) و ارشاد مردم سپری کرده است به بیت شریف آن مرحوم و اهالی متدین و ولایتمدار جهرم تسلیت عرض می کنم و علو درجاتش را از خدای متعال و حشر او را با اولیا طاهرین درخواست می نمایم و سلامت و سعادت و طول عمر بازماندگان مکرمش را توام با صبر جمیل و اجر جزیل در پیشگاه حضرت حق آرزومندم. بدون شک در سرای باقی از خدمات خداپسندانه اش در این سرای فانی برخوردار خواهد بود. والسلام علیه و علی جمیع من اتبع الهدی. ارادتمند همه خادمان اهل بیت(ع).

 

آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، ارتحال آقای بزرگ را تسلیت گفت

در این پیام آمده است: ارتحال مرحوم آیت‌الله حاج سیدعبدالحسین آیت‌اللهی(ره) را به آن بیت معظم تسلیت عرض می نمایم. ایشان طی سالها خدمت به مکتب تشیع و اعتلای دین مبین اسلام به سوی محضر ربوبی و اجداد طیبینشان سیر کردند. برای تمام بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن فقید سعید مغفرت و رحمت واسعه الهی را مسئلت دارم.

 

پیام تسلیت آیت‌الله علی کریمی جهرمی

خبر درگذشت سید جلیل بقیه السلف شهرمان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید عبدالحسین آیت اللهی ــ آقای بزرگ ـ رضوان الله علیه موجب تالم خاطر و تاثر گردید. او علاوه بر آنکه یادگار شخصیت مورد تقدیس همگان حضرت آیت الله آقا سید علی اکبر آیه اللهی قدس الله نفسه الزکیه بود خود نیز شایستگی های فراوان و فضایل اخلاقی ارزنده‌ای داشت: مناعت طبع و منش عالی اش موجب شد تا انتظارات و خواهش های مادی شخصی از کسی نداشته باشد؛ به مال و مقام دنیا دل نبندد و در پی آن نگردد و با وجود زمینه‌های ظاهری، با اقتدا به سیره سلف صالح و روحانیت اصیل شیعه، بی‌پیرایه و دور از تشریفات و تجملات زندگی کند.

او در ارشاد و وعظ و خیرخواهی و دلسوزی در امر آخرت و دنیای مردم جهرم و امر به معروف و نهی از منکر و اهتمام در تعظیم شعائر اهل بیت علیهم‌السلام و احیای مجالس دینی و اقامه‌ی عزای حسینی و مراقبت در مصرف وجوهات و موقوفات شرعیه و خدمت به فقیران و درماندگان و قضای حوائج اهل ایمان، شرط تعهد و امانت را با مولایش حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه به جا آورد و از کنار رنج‌ها و ناملایمات فراوان با اتکا به فضل الهی صبورانه عبور کرد.

اینجانب ضایعه اسفناک رحلت این روحانی خدوم و بااخلاص را به عموم هم‌شهریان عزیز خصوصا به خانواده‌ شریف آیت‌اللهی و همسر محترمه ایشان ـ کریمه‌ی بیت مرجعیت ـ و فرزندان و به ویژه یکتا فرزند ذکورشان و دامادهای محترم و دیگر وابستگان، تسلیت عرض می‌نمایم و با ابتهال به درگاه حضرت احدیت، جوار رحمت واسعه‌‌ی حق را برای ایشان مسئلت دارم.

رجای واثق دارم که مردم با ایمان جهرم و به ویژه روحانیت و آقایان طلاب محترم در تجلیل هرچه باشکوه از آن بزرگوار کوتاهی نخواهند کرد.

 

پیام تسلیت استاندار فارس در پی رحلت آیت‌الله آیت‌اللهی

سید محمدعلی افشانی استاندار فارس در پیامی درگذشت عالم ربانی حاج سید عبدالحسین آیت اللهی جهرمی را به عموم مردم فارس به ویژه مردم شریف شهرستان جهرم تسلیت گفت: متن این پیام به شرح ذیل است: «و اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمۀ لا یسدها شی»
خبر ارتحال عالم ربانی، مجاهدی وارسته و هدایت گری روشن ضمیر، حضرت آیت الله سید عبدالحسین آیت اللهی یادگار مرحوم مجاهد نستوه سید عبدالحسین لاری نجفی که عمر گرانبهای خود را صرف تهذیب نفس، مبارزه با ظلم و خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی کرد، موجب تأثر و تألم فروان گردید.
اینجانب با تسلیت رحلت آن عالم ربانی به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه های علمیه و آحاد مردم شریف استان به ویژه مردم قدردان شهرستان جهرم که سال ها از رهنمودهای وی بهره مند بودند و بالاخص خاندان و بیت مکرم آیت اللهی، از خداوند یگانه برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

 

پیام تسلیت نماینده مردم لار، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی

در پیام تسلیت جمشید جعفرپور آمده است: ارتحال آیت‌الله سیدعبدالحسین آیت‌اللهی(آقای بزرگ) از بیت آیت‌اللهی و از علمای بزرگوار جهرم، موجب اندوه و تألم دوستداران آن مرحوم و علاقمندان به بیت مکرم آیت‌اللهی در جهرم و لارستان گردید. اینجانب از سوی خود و مردم شریف لارستان، فقدان این عالم ربانی را به اهالی خونگرم، غیور و ولایی جهرم و بیت آن مرحوم در جهرم و همچنین به بیت معزز آیت‌اللهی در لار به ویژه برادر ارجمندم حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن آقای آیت اللهی تسلیت عرض نموده بقای عمر بازماندگان و دوام توفیقات این بیت فیاض را از خداوند متعال خواهانم.

 

پیام تسلیت حجت‌الاسلام عابدی، مدیر حوزه علمیه استان فارس

در این پیام آورده است: ارتحال مجاهد نستوه آیت الله سید عبدالحسین آیت اللهی، عالم صمدانی از علمای برجسته خطه ی فارس، به محضر امام زمان(عج)، مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه استان فارس و مردم ولایتمدار شهرستان جهرم تسلیت عرض می نمائیم.

وی تصریح کرد: آیت الله آیت اللهی به حق مجاهد فی سبیل اللّه بود که در این راه، سختی های بسیاری را به جان خرید و تمام وجودش را وقف دفاع از اسلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار