خبرهای داغ:

اردوغان اروپا را تهدید کرد/سیل آوارگان را به اروپا سرازیر می کنم

رئیس جمهور ترکیه اتحادیه اروپا را تهدید کرد در صورتی که رهبران این اتحادیه توافق بهتری برای کمک در زمینه مدیریت آوارگان به کشورش ارائه ندهند سیل آنها را به سوی اروپا راه خواهد انداخت.
کد خبر: ۸۶۳۴۹۰۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری رویترز ،‌ پایگاه خبری یونانی نوشت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اتحادیه اروپا را تهدید کرد در صورتی که رهبران این اتحادیه توافق بهتری برای کمک در زمینه مدیریت آوارگان به کشورش ارائه ندهند سیل آنها را به سوی اروپا راه خواهد انداخت.
 
این پایگاه اینترنتی با انتشار دقایقی تنش دار از نشست نوامبر گذشته، مجادله دو طرفه بین اردوغان و دو مقام ارشد اتحادیه اروپا، ژان کلود یونکر و دونالد تاسک را برملا کرد.
 
 
این دو مقام اروپایی از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.
 
 
در این گزارش به نقل از اردوغان آمده است: ما هر زمان که بخواهیم می توانیم درها را به سوی یونان و بلغارستان باز کنیم و اتوبوس های آوارگان را به آن سو برانیم؛ در صورتی که توافقی برای مدیریت این پدیده نباشد، چطور می توانیم آنها را اداره کنیم؟ آیا آنها را بکشیم؟
 
 
در این گزارش به نقل از اردوغان آمده که وی شش میلیارد یورو برای مدت دو سال درخواست کرده است؛ و هنگامی که یونکر گفت فقط نیمی از این مبلغ را می توان ارائه داد،‌ اردوغان گفته ترکیه نیازی به پول اتحادیه اروپا ندارد.
 
 
در این گزارش همچنین آمده است اردوغان بارها سخنان این دو مقام را قطع کرد؛ وی در بخشی از صحبت ها به یونکر ، که نخست وزیر پیشین کشور کوچک لوگزامبورگ بود گفت به ترکیه هشتاد میلیونی احترام بگذارد؛‌ وی گفته است: لوگزامبورگ درست مانند یک شهر ترکیه است.
 
این مجادله، عمق بدگمانی دو طرفه بین اتحادیه اروپا و ترکیه را بر سر پدیده آوارگان نشان می دهد.
 
 
این پدیده از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، بی سابقه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار