خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه قم :

دین اسلام به دنبال استحکام روابط بین همسران در خانواده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دین اسلام به دنبال گره زدن و استحکام روابط بین همسران در خانواده است و به همین دلیل حقوق و حاکمیت های مالی و اخلاقی مختلفی برای زن و مرد در نظر گرفته است .
کد خبر: ۸۶۳۴۴۲۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین،حجت الاسلام محمد حسین طاهری استاد حوزه و دانشگاه قم در همایش بصیرتی  روشنگری نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی در تالار شهر الوند اذعان کرد: دین اسلام بر اساس خصوصیات و خلقیات منحصر به فرد زنان از جمله احساسات بسیار بانوان امتیازات ویژه‌ای را برای زنان از جمله حفظ حریم بانوان با حجاب اسلامی در نظر گرفته است که در آیات بسیاری از قرآن کریم بر حفظ حریم خانواده و زن با رعایت عفاف اسلامی تاکید شده است .

وی تاکید کرد: زن در خانواده به عنوان مسئول تربیتی فرزندان نقش بسیار مهمتری از مرد در خانواده دارد و اساس تحکیم خانواده احساسات سرشاز زنان در قبال تعهد به خانواده می باشد و مردان هم در کنار زنان با تامین شرایط اقتصادی مناسب خانواده باید دوشادوش یکدیگر موجب پایداری نهاد خانواده شوند.

 طاهری گفت: دین اسلام به دنبال گره زدن و استحکام روابط بین همسران در خانواده است و به همین دلیل حقوق و حاکمیت های مالی و اخلاقی مختلفی برای زن و مرد از جمله حق ارث ، دیه ، نفقه و  حقوق اخلاقی رابرای استحکام روابط در خانواده در نظر گرفته است .

وی افزود: حضور زنان در عرصه های اجتماعی بسیار مهم بوده و حتی در روزهای ابتدایی ظهور اسلام پیامبر گرامی اسلام با شیوه ای خاص که در ظرفی آب صورت می گرفت حتی با زنان نیز بیعت کرد و با این کار نقش مهم زنان در اجتماع را برای همگان روشن ساخت و ما امروز شاهد این هستیم که زنان با تلاش خود در عرصه های مختلف اجتماعی از جمله انتخابات و مناصب مختلف حکومتی حضور دارند و بسیاری از دانشمندان و متخصصان کشور نیز از جامعه زنان می باشند که این مساله حضور چشمگیر و پرشور زنان در عرصه های اجتماعی همراه با رعایت عفاف را نشان می دهد .

چرایی دوبرابری دیه مرد نسبت به زن

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از روی نا آگاهی شبهاتی درباره نا برابری دیه زن و مرد و ارث و برخی دیگر از احکام اسلامی وارد می کنند و آن را تبعیضی میان حقوق زنان و مردان می دانند  که همه این ها از روی ناآگاهی و جهل نسبت به احکام دینی اسلام صورت می گیرد و  این در حالی است که چون مرد به عنوان سرپرست در خانواده مسئول ایجاد شرایط مطلوب اقتصادی و تامین منابع مالی در خانواده را بر عهده دارد.

استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد: می توان نتیجه گرفت که در صورت  فقدان مرد در خانواده دیه دو برابری آن نسبت به زن به همسر و فرزندان او می رسد و هیچ ارتباطی به تکریم زن یا مرد ندارد ،  چرا که تنها معیار برتری و تکریم زن یا مرد در دین اسلام طبق آیات قرآن کریم تقوا و دینداری عنوان شده است .

 طاهری گفت: یکی از ویژگی های مالی زن نسبت به مرد در دین اسلام که تنها مختص به زن می‌باشد درمورد ارث می باشد که زنان علاوه بر ارث بردن از خانواده خود از اموال همسر خود ارث می برند ، این درحالی است که مرد هیچ ارثی از اموال زن خود ندارد و فقط ارثیه خانوادگی خود را دارد .

وی متذکرشد: بسیاری از شبهاتی را که مغرضان نسبت به نابرابری حقوق زن و مرد بیان می کنند مربوط به مسائل اخلاقی و ترویج بی بند و باری در زنان است که همواره  با تبلیغات ماهواره ای و رسانه‌ای خود بر نبود آزادی های  اجتماعی مانند  پوشش زنان تاکید دارند.

 طاهری اضافه کرد: کاری را که رضا خان به زور یعنی کشف حجاب را نتوانست انجام بدهد با تبلیغ فساد و بی بندو باری دنبال می کنند و  این در حالی  است که دین اسلام با توجه به ویژگی های جسمی زنان جلوه زیبایی را برای زنان ویژگی منحصر به فردی می داند که باید با رعایت عفاف و حجاب در جامعه حضور پیدا کند .

وی در پایان با انتقاد از برخی مسائل موجود در جامعه تاکید کرد: برای کشوری شیعی و اسلامی که در خط اول مبارزه با استکبار جهانی قرار گرفته ،اینکه به عنوان بزرگترین و اولین مصرف کننده لوازم آرایشی  در دنیا شناخته شود  وضعیتی ناهنجار و ناسالم است که هوشیاری بیشتر مسئولین فرهنگی در مبارزه با تبلیغات رسانه ای و جنگ فرهنگی دشمنان نظام را می طلبد و باید در این مسیر کارهای فرهنگی و آموزشی بیشتری صورت بگیرد .

3002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار