طبیب زاده در گفتگو با بسیج:

دولت‎ با خصوصی سازی مدارس از خود سلب مسئولیت می‎کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آنچه که مورد ابهام وتردید است اینکه دولت به تدریج تمام مسئولیت خود در آموزش و پرورش را به بخش خصوصی واگذار کند که این با وظیفه دولت مبنی بر ایجاد تحصیل رایگان برای دانش آموزان منافات دارد.
کد خبر: ۸۶۳۳۲۷۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

زهره طبیب زاده نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش عالی و فناوری خبرگزاری بسیج گفت: با استناد به اصل سی‎ام قانون اساسی دولت مکلف به ایجاد زمینه آموزش رایگان برای کلیه فرزندان واجب التعلیم کشور است.

وی بابیان اینکه واگذاری بخشی از مسئولیت آموزش پرورش به بخش خصوصی به صورت کاملاً نظام مند ایرادی ندارد افزود: با پیش رفتن این روند اگر دولت از خود سلب مسئولیت کند و وظایف خود را در آموزش پ پرورش کاملاً به دوش بخش خصوصی بیندازد این مسئله غیر قانونی و مردود است.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: با خصوصی شدن مدارس دولتی، دانش آموزانی که از امکانات مالی برای پرداخت هزینه های آن برخوردار نیستند، مورد آسیب قرار خواهند گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: آنچه که مورد ابهام وتردید است اینکه دولت به تدریج تمام مسئولیت خود در آموزش و پرورش را به بخش خصوصی واگذار کند که این با وظیفه دولت مبنی بر ایجاد تحصیل رایگان برای دانش آموزان منافات دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار