امیر سرتیپ خرم طوسی:

جشنواره سرزمین نور توانسته هنر را در آئینه راهیان نور پیوند دهد

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: جشنواره ملی سرزمین نور توانسته به زیبایی هایی که جوانان ما در راهیان نور به دنبال آن هستند جهت و محتوا بدهد.
کد خبر: ۸۶۲۷۰۵۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی, مشاور عالی فرمانده کل ارتش و رئیس قرارگاه راهیان نور ارتش گفت: معقتدم در حوزه دفاع مقدس زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده هستند و در عین حالی که خاک، خاک است اگر روی آن خاک دفاعی صورت گرفت و جانبازی اتفاق افتاد و اگر خون شهیدی بر روی آن ریخت تقدسی پیدا می کند و عنصر به عنصر آن سازنده می شود.

وی افزود: ما معتقد هستیم اردوهای راهیان نور کمک می کند تا محیط دفاع مقدس را با حال و هوای دفاع مقدس و با عناصر تشکیل دهنده آن عجین کنیم و فضایی که ما را به یاد خدا و جانفشانی های شهدا می اندازد، پیام های زیادی دارد که به مردم انتقال داده می شود.

امیر خرم طوسی اضافه کرد: راهیان نور توانسته ملت شریف ایران را در بستر درک و حس دفاع مقدس قرار دهد.

رئیس قرارگاه راهیان نور ارتش در ادامه در خصوص برگزاری جشنواره سرزمین نور گفت: این جشنواره توانسته زیبایی هنری را در آینه راهیان نور پیوند بدهد.

وی تاکید کرد: جشنواره سرزمین نور توانسته به زیبایی هایی که جوانان ما در راهیان نور به دنبال آن هستند جهت و محتوا و زیبایی درونی را با زیبایی بیرونی پیوند دهد.

امیر خرم طوسی با بیان اینکه دفاع مقدس این باور را در اذهان تقویت کرد که چنین خیزش عظیم و حرکت شجاعانه و خالصانه انسان های پاک سرشت از مکتب ناب اسلامی نشأت گرفته است، گفت: این دوران پر افتخار از منبعی تغذیه می شود که سرچشمه زلال آن آیات الهی، سیره نبوی، فرهنگ علوی و از همه مهمتر فرهنگ غنی و سرشار از آموزه های ظلم ستیزی و عاشورایی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش افزود: با این تفکر جوانان برومند این سرزمین با رهبری های پیامبرگونه امام راحل و با خلق حماسه بی نظیر هشت سال دفاع مقدس درس فراموش نشدنی به رژیم بعث عراق و حامیان جنایتکارش دادند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس باید به نسل های امروزی و فردا بازگو شود، گفت: دفاع جانانه ملت قهرمان و سرافراز ایران اسلامی در مقابل دشمن متجاوز در هشت سال دفاع مقدس برگی زرین را بر افتخارات این مرز و بوم افزود و می طلبد که نسل های آینده بدانند که این سرزمین با خون مجاهدان و حماسه آفرینی های شهدا حفظ شده است و قدردان آن باشند.

امیر خرم طوسی در پایان با اشاره به اینکه راهیان نور متعلق به همه مردم است و می طلبد که همه دستگاه ها و نهاد های فرهنگی در آن مشارکت داشته باشند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران همگام با سایر نهادها و متولیان راهیان نور به عنوان یک وظیفه ارزشمند در راستای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تشکیل فرماندهی قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش، اقدامات ساختاری و اجرایی را طراحی و انجام داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار