مسئول ارتباطات جشنواره سرزمین نور:

نشست تخصصی نقد و بررسی داوری آثار سیزدهمین جشنواره سرزمین نور برگزار شد

مسئول واحد ارتباطات جشنواره سرزمین از برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی داوری آثار سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور با حضور داوران این دوره خبرداد.
کد خبر: ۸۶۲۳۶۶۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، غلامرضا امانی، مسئول واحد ارتباطات سیزدهمین جشنواره سرزمین نور گفت: امروز نشست تخصصی نقد و بررسی آثار سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور با حضور داوران این دوره از جشنواره در رشته های عکس ، فیلم ، فیلمنامه ، شعر ، متن ادبی ، انیمیشن ، خاطره ، داستان ، رمان ، وبلاگ و وب‌سایت ، نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و... برگزار شد.

وی افزود: سیدمحمدیاشار نادری دبیر جشنواره ملی سرزمین نور در ابتدای جلسه شرح گزارشی از تعداد و نحوه ارسال آثار زائران راهیان نور به این جشنواره و همچنین به توضیحاتی در زمینه روند رو به رشد این جشنواره در طول چند سال اخیر پرداخت.

امانی اضافه کرد: امسال از ۲۳ نفر از افراد صاحب نام به عنوان داوران این دوره از جشنواره استفاده شده است که می توان به دکتر”احمد جولایی” یکی از بزرگان عرصه تئاتر،”عباس میرهاشمی” از عکاسان دفاع مقدس، "مجید قیصری” از نویسندگان مشهور و صاحب نام، "علی الله سلیمی” از روزنامه نگاران فعال و همچنین لیلا کردبچه و محمدجواد آسمان و مصطفی علی پور از شاعران کشورمان و … اشاره کرد.

مسئول واحد ارتباطات سیزدهمین جشنواره سرزمین نور با بیان اینکه این نشست نقد و بررسی برای نخستین بار در طول امسال برگزار شده است، گفت:آثاری که در نهایت از این جشنواره به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند باید در جلساتی نقد و بررسی شوند و نیاز است که رسانه‌ها به معرفی آن آثار بپردازند.


وی عنوان کرد: برگزاری هر جشنواره‌ای قدم اول محسوب می‌شود و باید قدم‌های بعدی هم برداشته شود تا کار به سرانجام برسد و قطعا برگزاری این نشست های تخصصی در افزایش کیفیت آثار جشنواره تاثیر زیادی خواهد داشت.

امانی درباره میزان پذیرش فضای نقد در عرصه دفاع مقدس، گفت: باید فضای نقد و بررسی آثار فراهم شود و آثار دفاع مقدس در گونه‌های مختلف ادبی آسیب‌شناسی شود تا به مرور زمان شاهد افزایش هرچه بیشتر کیفیت آثار ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس باشیم.

مسئول واحد ارتباطات جشنواره سرزمین با اشاره به ضرورت ثبت احساسات، عواطف و خاطرات زائران راهیان نور افزود: چند سالی است که نهضت خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی درباره حوادث دفاع‌مقدس در کشور شروع شده و هر سال، شاهد تولید آثار کمی تردیدی نیست که مهم‌ترین هدف از این کار،‌ انتقال پیام‌های دفاع‌مقدس است و جشنواره سرزمین نور در جایگاهی بوده که تا به امروز موفق به ثبت خاطرات زیادی از زائران راهیان نور شده است.

امانی خاطرات دفاع‌مقدس را مدافع حیثیت اجتماعی ملت ایران خواند و افزود: باید اهمیت خاطره‌گویی و خاطره‌نویسی دفاع‌مقدس برای جلوگیری از فرمواشی و كُند شدن جریان خاطره‌گویی، به صورت پیوسته برای همه یادآوری شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال تلاش داشتیم تا سطح کیفی جشنواره سرزمین نور را بالاتر از سال های گذشته ببریم و به همین دلیل آثار با کیفیت را به مرحله داوری ارسال نمودیم و بحمدالله سال به سال شاهد رشد کیفی و کمی آثار جشنواره هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار