بازیگر چهره خشن سینما و تلویزیون:

فرهنگ مقاومت در سوریه و عراق هم به بخش های جشنواره سرزمین نور اضافه شود

بازیگر سریال ترش و شیرین با بیان اینکه جشنواره سرزمین نور در دل راهیان نور نهفته است، گفت: این جشنواره می تواند فرهنگ مقاومت در سوریه و عراق را هم به عنوان یکی از بخش های جشنواره لحاظ کند تا علاقمندان بتوانند در این زمینه به تولیدات ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس بپردازند.
کد خبر: ۸۶۲۲۵۲۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، نجات علی مرادی، بازیگر فیلم "طوفان شن” با اشاره به اینکه شهدا سهم زیادی از حراست از مرزهای ایران داشته اند و فرهنگ آن روزها همچنان زنده باقی مانده است، گفت: اگر روحیه و فرهنگ شهدا نبود و اگر همین رزمندگان و دلاوران ایران زمین که از فرهنگ شهدا درس گرفته اند در جنگ با داعش به کمک نیروهای عراقی و سوریه نمی رفتند، تا امروز داعش بر دو کشور چیره شده بود.

وی در ادامه با ارائه پیشنهاد به مسئولان جشنواره سرزمین نور افزود: جشنواره سرزمین نور در دل راهیاننور نهفته است اما می تواند فرهنگ مقاومت در سوریه و عراق را هم به عنوان یکی از بخش های جشنواره لحاظ کند تا علاقمندان بتوانند در این زمینه به تولیدات ادبی و هنری بپردازند.

علی مرادی افزود: معتقدم فرهنگ مقاومت در سوریه و عراق در جنگ با داعش در امتداد فرهنگ مقاومت در دوران دفاع مقدس است و نیاز است که مسئولان جشنواره در این زمینه فعالیت بیشتری انجام دهند و نشان دهند که به پشتوانه فرهنگ دفاع مقدس، دشمن هرگز قادر به تصرف سرزمین ما نخواهد بود.

این بازیگر سینما با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره های دفاع مقدس در کشور گفت: جشنواره فیلم دفاع مقدس باید به دنبال محتوای تاثیرگذار باشد، اگر این جشنواره بتواند به چنین هدفی دست یابد، توانسته مهمترین رسالت خود را در عرصه سینمای جنگ انجام دهد.

علی مرادی افزود:با توجه به اینکه بیش از دو دهه از پایان هشت سال دفاع مقدس گذشته و نسل جدید هیچ آشنایی با جنگ ندارد، سینمای دفاع مقدس باید بتواند در جهت ارائه پیام اصلی دفاع مقدس برای جامعه قدم بردارد، این جشنواره نه تنها باید مخاطب جوان را جذب خود کند، بلکه باید در مسائل تکنیکی نیز رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه برادرش در دوران هشت سال دفاع مقدس مفعودالاثر شده است، ادامه داد: برادرم قربانعلی،  سال ۱۳۶۷ در دهلران مفعودالاثر شد. به گفته همرزمش، با هم در سنگر خوابیده بودند که دشمن حمله های خود را شروع می کند. از خواب بیدار می شوند و از آن منطقه دور می شوند. موقع بازگشت، برادرم بر اثر اصابت خمپاره از ناحیه دست مجروح می شود.  او را سوار آمبولانس کرده و به بیمارستان می برند اما بعد از آن، هیچ فردی او را ندیده است. می گویند مفعودالاثر شده است.

بازیگر سریال ترش و شیرین افزود: بسیجیان محله ما در جنوب تهران، بارها به مناسبت های مختلف مثل هفته دفاع مقدس به دیدار با خانواده ما به عنوان یک خانواده شهید آمده اند و همیشه عاشق معرفت این دوستان بوده ام و این موضوع نشان می دهد که فرهنگ دفاع مقدس و احترام به خانواده های معظم شهدا همچنان استمرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار