خبرهای داغ:
استاندار همدان تأکیدکرد

واگذاری سریع‌تر پروژه‌ها به بخش خصوصی

استاندار همدان با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه‌ها در صورت واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی خواستار واگذاری سریع‌تر پروژه‌ها شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۱۱۸
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیک‌بخت امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه در هر شرایطی برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی باید از نظرات اتاق بازرگانی استفاده شود، گفت: مقرر شده پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود و بخش شبه خصوصی ورود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر سازمان بازرسی حمایت نشود در آن مفسده ایجاد می‌شود، بر حمایت از دستگاه‌های نظارتی تأکید کرد و گفت: کارمندان گمرک، دارایی و مالیات باید تأمین باشند.

استاندار همدان همچنین در ادامه خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بابیان اینکه اعتبارات استانی مقداری کم شده اما این اتفاق نباید در حوزه راه و شهرسازی پیش می‌آمد و علت آن کوتاهی از ما بوده است، گفت: اعتبارات عمرانی در سال جاری بدون بررسی پذیرفته شد.

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه‌ها در صورت واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی خواستار واگذاری سریع‌تر پروژه‌ها شد و گفت: در جلسه‌ای با مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش و شهردار و رئیس شورای شهر همدان، بنیاد تعاون ارتش اجرای میدان میوه و تره‌بار همدان را بر عهده گرفت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ۲.۴ درصد از جمعیت کشور و ۱.۲ درصد از سرزمین کشور متعلق به استان همدان است، عنوان کرد: ۶.۵ درصد از کشاورزان نمونه کشور از همدان هستند.

وی بابیان اینکه ۴۵ درصد از کل اراضی آبی استان همدان به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شده‌اند، افزود: امسال و سال آینده میزان اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار به ۱۲ هزار هکتار خواهد رسید.

نیکبخت در ادامه بابیان اینکه دولت تدبیر و امید با شعار محیط‌زیست و حفظ محیط‌زیست سرکارآمد و باید محیط‌زیست همدان را حفظ کنیم، گفت: به نسل‌های آینده متعهدیم و حفظ محیط‌زیست سالم اساس کار ماست و باید برای بهبود آن تلاش کرد.

وی با تأکید بر اینکه محیط‌زیست نباید هیچ کجا نسبت به‌سلامت مردم اغماض کند و اگر یک واحد تولیدی آلاینده سلامتی مردم را به خطر انداخت باید برخورد قانونی داشته باشد، گفت: هرکجا تولید به محیط‌زیست آسیب نمی‌زند باید کمک‌حال آن مجموعه باشد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید از نمایندگان بخش خصوصی به‌عنوان مشاور استفاده شود، بر توجه به تأمین نیازهای جاری کارکنان محیط‌زیست تأکید کرد و گفت: تلاش محیط‌بانان را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی بابیان اینکه محیط‌زیست باید حمایت شود چراکه هیچ‌یک از ما نمی‌توانیم وظیفه یک محیط‌بان را ایفا کنیم، گفت: محیط‌بان با تلاش و پشتکار و علاقه فراوان وظایف خود را انجام می‌دهد.

نیکبخت با تأکید بر اینکه همدان از بهترین شرایط آب و هوایی کشور برخوردار است و آب‌وهوای آن قابل‌مقایسه با آب‌وهوای پایتخت نیست چراکه محیط‌زیست پایتخت حفاظت نشده است، ادامه داد: طبیعت همدان و شرایط آن باید حفظ شود چراکه به نسل‌های آینده معتقدیم.

وی در ادامه با اشاره به شهادت شیخ نمر و بیان اینکه شهادت آیت‌الله نمر در منطقه بحران ایجاد کرد، گفت: دیکتاتوری عاقبت خوبی نداشته و امیدواریم آل سعود به عاقبت خودشان دچار شوند.

استاندار همدان بابیان اینکه حمله به سفارت عربستان عملکرد سعودی‌ها بوده و عربستان با این عملکردها منفور آزادی خواهان شده است، گفت: این رفتار مناسب نبوده و هم به‌نظام و هم به تعامل دنیا با ایران ضربه زد.

وی همچنین با بیان اینکه حضور در انتخابات پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: هیئت‌های اجرایی انتخابات سعی کردند مر قانون را بدون حب و بغض اجرا کنند و مدیران نیز باید بدون طرفداری و حب و بغض فقط مردم استان را به شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار