خبرهای داغ:
شهردار تبریز:

اقتصاد شهری در تحقق اهداف پساتحریم تعیین کننده است

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در بیست و یکمین همایش ملی صادرات غیرنفتی در این کلانشهر، با اشاره به نقش تعیین کننده اقتصاد شهری در تحقق اهداف پساتحریم، گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مدیریت شهری گره‌گشای موانع دوره پساتحریم است.
کد خبر: ۸۶۰۳۷۱۳
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، صادق نجفی افزود: قابلیت‌های اقتصادی شهرهای کشور، به شرط تقویت ساز و کارها و تحقق مدیریت واحد شهری، می‌تواند گره‌گشای موانع دوره پساتحریم باشند.

وی با یادآوری توان اقتصادی شهر تبریز در این خصوص، اظهار داشت: موقعیت شهر تبریز با توجه به استقرار این شهر در مسیر جاده ابریشم و ارتباط با دروازه‌های تجاری غرب، همواره در خدمت تقویت اقتصاد کلان کشوری بوده است.

نجفی تصریح کرد: قابلیت‌های ویژه‌ای که شهر تبریز در خصوص فرصت‌های اقتصاد غیرنفتی، چه در حوزه‌های گردشگری و چه در صنایع دستی به ویژه فرش، منابع غنی معدنی و صنایع تبدیلی دارد، همواره هدایت بخش مهمی از صادرات غیرنفتی کشور را بر عهده داشته است.

شهردار تبریز با اشاره به تاکیدهای رهبر فرزانه انقلاب در خصوص موقعیت‌شناسی مردم آذربایجان و شهر تبریز، خاطرنشان کرد: معتقدیم ظرفیت‌های پربار اقتصادی و تجاری تبریز، در دوره کنونی نیز -که رهایی از اتکا به اقتصاد نفتی ضروری است-، می‌تواند تعیین‌کننده و گره‌گشا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت بازنگری در ساز و کار صادراتی، بیان داشت: تبدیل فرودگاه تبریز به هاب منطقه‌ای، موصوعی است که می‌تواند به تسهیل در مقررات و توسعه صادراتی بیانجامد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار