خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان:

سردار شهید همدانی نماد مقاومت، مجاهدت و ولایتمداری بود

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان گفت: شهید مدافع حرم سردار همدانی نماد مقاومت، مجاهدت و ولایتمداری بود.
کد خبر: ۸۵۸۵۳۳۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیین گرامیداشت یاد و خاطره سه تن از شهدای مدافعین حرم و یادواره سرلشگر پاسدار شهید حسین همدانی در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان بهار به همت بسیجیان گردان 165 امام حسین (ع) این شهرستان برگزار شد.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان در این مراسم با تسلیت به مناسبت شب شهادت امام زین العابدین (ع) و آغاز اسارت اهل بیت(ع) و سوگواری سالار شهیدان حسین بن علی(ع) و شهیدان مدافع حرم گفت: شهید همدانی فردی با خدا و فاتح فتح‌المبین، بیت‌المقدس و عملیات‌های کوچک و بزرگ در غرب و جنوب کشور بود.

سرتیپ دوم پاسدار مهدی فرجی افزود: شهید همدانی یکی از مدیران و فرماندهان وفادار و ایثارگر دفاع مقدس بود به طوری که ایده‌ها و اظهار نظرات وی در بسیاری از مواقع راهگشای مشکلات دفاع مقدس در برابر رژیم بعثی بود.

وی بیان داشت: سردار همدانی پایه‌گذار سپاه همدان و چندین تیپ و لشکر در اوایل انقلاب اسلامی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صف اول مبارزه با عوامل ضد انقلاب و گروهک‌های وابسته به استکبار جهانی در غرب کشور قرار گرفت و با تکیه بر سلاح و تقوا توانست شهرهای غرب کشور را از وجود اشرار و منافقان کور دل پاک کند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: سردار همدانی توانست اولین یگانی که داشت به طول هشت کیلومتر از منطقه کردستان عبور داده و برای عملیات والفجر 2 به پیرانشهر برساند.

وی اظهار داشت: شهید همدانی در کشورهای مختلف از قبیل ایران، سوریه و... نیروهای مستعد و توانمندی تربیت کرد و آموزش داد که در عرصه عمل سر منشاء رشادت‌های بسیاری در مقابله با اشقیاء و تکفیری‌ها شوند.

فرجی گفت: مدافع حرم حضرت زینب(س) به اشکال گوناگون زندگی، مبارزات و عرفان اسلامی را به نسل‌های جوان آموخت چنان که بسیجیان و رزمندگان لشکر 32 انصارالحسین (ع) مرید ایشان بودند و مهر و محبت او در قلب تک تک بچه‌های رزمنده استان جای داشت.

وی با بیان اینکه پاسداران و بسیجیان سپاه در جنگ تحمیلی و بعد از آن همواره از این شهید بزرگ به عنوان «حبیب سپاه» یاد می‌کنند، افزود: شهید همدانی عامل وحدت بین ارتش و سپاه بود.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: اگر بخواهیم شهید همدانی را خوب بشناسیم باید از تعریفی که فرماندهان ارتش و نیروهای مردمی و مقاومت سوریه از او یاد می‌کنند توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به آثار بر جای مانده از سردارهمدانی در استان گفت: راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس، کانون بسیج جوانان، حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس، هیئت پیشکسوتان استان و هیئت ثاراالله و ... از جمله این آثار است.

فرجی بیان داشت: شهدای مدافعین حرم آل الله آگاهانه و با عشق تمام پا به عرصه مقابله با اشقیای تکفیری گذاشته و این افتخار بزرگی برای خانواده معزز شهدا، امت حزب الله و رزمندگان استان همدان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار