تنها طلايي تاريخ ورزش ايران در رشته بدمينتون:

مسئولان به قول خود عمل كنند/ از ورزش دل زده شدم/اهتزاز پرچم ایران زیباترین لحظه

تنها طلايي تاريخ ايران در ورزش بدمينتون، اصلي ترين دغدغه خود و قهرمانان كشور را اشتغال عنوان کرد و از مسئولان آذربايجان شرقي خواست به وعده هاي خود عمل كنند.
کد خبر: ۸۵۸۳۱۴۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲


حسین رضايي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، گفت: به دنبال قهرماني در مسابقات سال 2012 آفريقاي جنوبي كه نخستين مدال ايران در رشته بدمينتون بود، مسئولان استانيبه بنده قول اشتغال دادند، ولي نزديك به چهار سال است كه وعده هاي آن ها عملي نشده است.

رضايي با انتقاد از اينكه ورزشكاران سطح پايين تر از وي در استان های ديگر استخدام شده، اظهار داشت: عملي نشدن وعده مسئولان استاني و دغدغه شغلي موجب شده است از ورزش دل زده شوم.

وي كمترين انتظار يك ورزشكار حرفه اي را دغدغه نداشتن شغل دانست و بيان داشت: اگر زماني که صرف ورزش كرده ام، دنبال اشتغال می رفتم به طور طبیعی وضعیت مادی من بهتر از امروز بود.

اين ورزشكار بسيجي در بخش ديگري از سخنان خود، از خانواده به عنوان مشوق اصلي خود براي ورود به اين رشته ورزشي نام برد و خاطرنشان كرد: با توجه به استعداد ذاتی خود در ورزش های راکتی، بدمينتون را براي فعاليت انتخاب كرده كه در 15سالگی و در مسابقاتي که در تبریز برگزار می شد مورد توجه مربيان تهراني از جمله آرش عبدالمحمدیان قرار گرفته و با تشويق وي و بيشتر كردن تمرينات خودش، از حالت آماتور به دنياي حرفه اي گام برداشته است.

حسین رضايي تمرين بيشتر را اصلي ترين عامل موفقيت خود در ورزش خواند و تاكيد كرد: در کنار استعداد ذاتی، اگر انسان هدفی در زندگی برای خود ترسیم کرده و در همان راستا حرکت کند و تمرین داشته باشد، مطئنا به هدف نهایی خواهد رسید.

وي وجود مربيان خوب را از بهترين شانس هاي خود عنوان و تصريح كرد: در طي اين سال ها، مربياني سر راه من قرار گرفتند که حمایت کننده بوده و در طی کردن پله های ترقی، از نظر مربیگری و راهنمایی، كمك زيادي انجام دادند.


رضايي كه در كنار ورزش توانسته است كارشناسي ارشد خود را در رشته مهندسي شيمي به دست آورد، از مسابقات 2016 اسپانيا به عنوان هدف آينده خود اسم برد و خاطرنشان كرد: اگر مسئله اشتغال وي كه قول آن را چند سال پيش مسئولان استاني داده اند، حل شود به طور حتم مي تواند مدال طلاي خود را تكرار كرده و حتي براي نخستين بار سهميه پارالمپيكي اين رشته ورزشي را به دست آورد.

وي با اشاره به برگزاري ليگ بدمينتون در كشور، اين ليگ را پويا توصيف و اظهار تاسف كرد: قراردادها به گونه اي نيست كه جذب كننده باشد، به طوري كه ميزان اين قرارداد براي يك بازيكن حرفه اي حداكثر حدود 20ميليون تومان براي شش ماه است درحالي كه همين ورزشكار براي يك تمرين 5/1 ساعته خود، سه توپ خراب مي كند كه هزينه هريك از اين توپ ها 15 هزارتومان است و اين جداي از هزينه هاي است كه ورزشكار حرفه اي براي لباس، تغذيه و ... خرج مي كند.

اين ورزشكار اهري با بيان اينكه ورزشكار حرفه اي، ابزار حرفه اي هم بايد داشته باشد، بدمينتون را جزو رشته هاي پرهزينه دانست كه بيشتر تجهيزات آن وارداتي بوده و حمايت مادي خوبي از سوي مسئولان نمي شود.

وي با اشاره به كساني كه در طول اين سال ها براي موفقيت وي تلاش كردند، از پدر و مادر خود، مربيان، فرمانده پايگاه امام خامنه اي(مدظله العالي) حوزه ظفر اهر(محمد حسن پور) و رئيس اداره تربيت بدني اهر(اسدي) به خاطر حمايت هاي كه داشتند، قدرداني كرد.

حسین رضايي در بخش پاياني صحبت هاي خود، با يادآوري اينكه 16سال است پيوند كليه كرده، خاطرنشان كرد: ورزش موجب مي شود، اصلا به این فکر نکنم که پیوند عضو شده ام.

وي از به اهتزاز در آمدن پرچم كشورمان به عنوان زيباترين لحظه عمر خود ياد كرد و اظهار داشت: زماني كه در دورترين نقطه جهان همچون آرژانتين و ميان آن همه ورزشكار و مسئول، پرچم كشورمان به اهتزاز درمي آيد و همه به احترام پرچم مقدسمان سكوت مي كنند، اين زيباترين و غرورانگيزترين لحظه اي است كه قابل وصف نبوده و با دنيايي نمي شود چنين حسي را عوض كرد.

رضايي در صحبت پاياني خود، از مسئولان خواست: با حمايت از ورزشكاران و كساني كه در زمينه اي استعداد دارند، كمك كنند در همان رشته رشد كرده و براي كشور افتخار آفريني كند.

حسین رضايي 26 ساله، شش سال سابقه عضويت در تيم ملي بدمينتون(افراد پيوندكنندگان عضو) را دارد كه در اين مدت، با شركت در سه دوره مسابقات برون مرزی(آرژانتین، آفریقای جنوبی و ترکیه)، توانسته است مدال طلاي مسابقات آرژانتين و آفريقاي جنوبي را از آن خود كند كه اين براي نخستين بار در تاريخ ورزش بدمينتون كشور اتفاق افتاده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار