خبرهای داغ:
محمدی

واقعه غدیرخم در بستر زاینده‌رود به صورت نمایشی بازسازی می شود

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) از بازسازی واقعه غدیرخم در بستر رودخانه زاینده‌رود خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۲۴۳۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

واقعه غدیرخم در بستر زاینده‌رود به صورت نمایشی بازسازی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، سرهنگ مرتضی عمومهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بازسازی واقعه غدیرخم امسال به صورت ویژه و با هماهنگی بهتر و در مقیاس وسیع‌تری برگزار می شود.

وی افزود: اکثر مردم قسمتی از این واقعه را در ذهن دارند، لذا بازسازی این واقعه و بازخوانی آن موجب می شود تا این حادثه به صورت کامل به نسل جوان منتقل شود.

فرمانده ناحیه امام رضا(ع) گفت: این نمایش مورد تأیید علمای قم و با کارگردانی یکی از کارگردانان مجرب استان و با حضور 150 هنرور خانم و آقا برپا می شود.

وی افزود: بازسازی واقعه غدیرخم در روز عیدغدیرخم(دهم مهرماه) حد فاصل پل وحید و پل مارنان در بستر رودخانه اجرا می شود.

150 یادواره شهید در پایگاه های بسیج ناحیه امام رضا(ع)

عمومهدی در ادامه با اشاره به برگزاری 150 یادواره شهید در پایگاه های مقاومت ناحیه امام رضا(ع)، عنوان کرد: یادواره مسجد موسی بن جعفر(ع) و مسجد پاچنار از جمله این یادواره هاست.

وی برپایی «کاروان دفاع مقدس» با عنوان «ستاره‌های خاکی» را از دیگر برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: این برنامه سال‌های گذشته به صورت محدود اجرا می شد که امسال به صورت گسترده تری و به صورت بازسازی اعزام بسیجیان به جبهه با همان حال و هوای زمان جنگ و با استفاده از خودروها و موتورسیکلت های زمان جنگ در 40 نقطه از پارک‌ها و مناطق گردشگری اجرا می شود.

فرمانده ناحیه امام رضا(ع) با بیان اینکه برخی از برنامه های این هفته برای قشر خاصی از مردم برگزار می شود، افزود: برنامه های مثل حرکت کاروان ستاره های خاکی برای عموم مردم است.

وی یادآور شد : این برنامه با حضور کارگردان‌های مشهور استان و با شرکت 50 نفر از بسیجیان حوزه 5 محمد رسول الله(ص) اجرا می شود.

عمومهدی بیان کرد: برگزاری مسابقه رنگ‌آمیزی ویژه خردسالان با تأکید بر تبیین ارزش‌ها دفاع مقدس در سطح 30 هزار نسخه، برپایی 50 نمایشگاه دفاع مقدس در فرهنگسراها و مساجد شهر اصفهان، رونمایی از 5 عنوان کتاب با عنوان طرح ستارگان درخشان، برپایی غرفه های اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه هفته دفاع مقدس واقع در دهکده دفاع مقدس و برپایی مسابقه «من بچه شیعه هستم» ویژه خردسالان از دیگر برنامه های ناحیه امام رضا(ع) در هفته دفاع مقدس و عیدغدیر است.

وی گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس و عیدغدیرخم با همکاری دستگاه های مختلف برگزار می شود و سعی شده از موازی کاری در این حوزه پرهیز شود.

فرمانده ناحیه امام رضا(ع) ابراز کرد: حضور سرداران و فرماندهان دفاع مقدس در برنامه چهارباغ و پیاده روی خانوادگی در سوم مهرماه به همراه قرعه کشی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام / 63042 /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار