حمیدرضا
نسبت به سال آبی 92-93 صورت گرفت؛

کاهش 40 درصدی حجم آب ورودی به سد دوییرج

مدیر کل آب منطقه ای استان ایلام از کاهش 40 درصدی حجم آب ورودی به سد دوییرج نسبت به سال آبی 92-93 خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۹۱۸۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ; ذوالفقار مهدی زاده مدیر کل آب منطقه ای استان ایلام در حاشیه بازدید از سد میمه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: سال آبی 93 به دلیل کمبود بارش ها سال آبی خوبی نبود.

وی افزود: در سال گذشته 30 درصد نسبت به بلند مدت و 40 درصد نسبت به سال گذشته(92) افت بارش را داشتیم که عمده ترین دلیل کمبود منابع آبی در استان محسوب می شود.

مدیر کل آب منطقه ای استان ایلام تصریح کرد: در سال آبی 92-93 سد دوییرج، میزان 134 میلیون متر مکعب ورودی آب داشت اما در سال آبی 93-94 این میزان به مقدار 27 میلیون متر مکعب کاهش داشت.

وی گفت: در سال جاری به دلیل کمبود منابع آبی کشت محصولات تابستانه نخواهیم داشت اما در فصل پاییز این محدودیت کشت وجود نخواهد داشت.

مهدی زاده عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده با استان خوزستان مقرر شد که در ایلام و خوزستان در حوزه سد کرخه کشت تابستانه وجود نداشته باشد ولی کشت پاییزی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل آب منطقه ای استان ایلام اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم به دلیل کمبود منابع آبی در مصرف آب چه در بخش شرب و چه کشاورزی صرفه جویی لازم را داشته باشند تا خللی در ارائه خدمات به مردم وارد نشود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار