در آخرین نشست شورای اسلامی تبریز؛

سیاست های جدید تشویقی مدیریت شهری تبریز برای رونق ساخت و ساز تشریح شد

خبرگزاری بسیج: سخنگوی شورای اسلامی کلان شهر تبریز در آخرین نشست شورای اسلامی شهر سیاست های جدید تشویقی مدیریت شهری تبریز در حوزه ساخت و ساز را پس از تصویب شدن آن، تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۳۴۲۴۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲



به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سعید حاجی زاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: به دنبال کاهش معنی دار صدور پروانه های ساخت و ساز در ماه های گذشته و به منظور خروج بازار مسکن از رکود موجود، شورای اسلامی کلان شهر تبریز تدوین سیاست های تشویقی جدیدی را مورد تاکید قرار داد که در آخرین جلسه علنی پارلمان محلی، لایحه ای دو فوریتی با همین مضمون واصل و پس از بحث و بررسی، به تصویب اکثریت اعضا رسید.

وی افزود: مطابق یک بند از مصوبه جدید شورا، در صورت وجود شرایط صدور مجوز و پروانه ساخت برای طبقات مازاد و زیربنای بیش از سطح اشغال، ضریب عوارض(ارزش منطقه ای) به ازای هر متر مربع از 3 به 1/7 کاهش پیدا کرد که به نوعی بازنگری در ماده 10 دفترچه تعرفه عوارض محلی سال 94 به شمار می رود.

به گفته حاجی زاده با این مصوبه، صدور مجوز برای تراکم مازاد و زیربنای بیش از سطح اشغال به شرایط سال گذشته بازگشت.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: بر اساس بند دیگری از این مصوبه تخفیف های فصلی مربوط به عوارض پروانه ها و نیز جرایم تخلفات ساختمانی، مربوط به سه ماهه نخست سال جاری در سه ماهه دوم نیز بدون کاهش قابل اعمال است.

حاجی زاده اظهار کرد: مطابق مصوبه پیشین شورای شهر تبریز، پیشتر میزان تخفیف برای متقاضیان صدور پروانه های ساختمانی در سه ماه دوم امسال، 20درصد و میزان تخفیف برای تعیین تکلیف پرونده های تخلفات ساختمانی در همین فصل، 15درصد تعیین شده بود و این درحالی است که میزان تخفیف در پروانه های ساختمانی و پرونده های تخلفاتی در فصل بهار به ترتیب 25 و 20 درصد بود ولی با مصوبه جدید شورای شهر، برای ایجاد انگیزه در شهروندان، تداوم اعمال تخفیف در عوارض پروانه های ساختمانی و جرایم تخلفات ساختمانی در فصل تابستان به همان ترتیب تخفیف های بهار یعنی 25 و 20 درصد تصویب شد و شهروندان فرصت دارند تا پایان شهریور ماه از این امتیازها برخوردار شوند.   

وی اظهار امیدواری کرد با تصمیمات جدید شهرداری و شورای اسلامی شهر انگیزه مضاعفی در انبوه سازان و دیگر شهروندان تبریزی برای ساخت و ساز به وجود آید.



ارسال نظرات
آخرین اخبار