توانمند کردن اقتصاد داخلی، لازمه حضور مقتدرانه در مذاکرات است

لازمه حضور مقتدرانه پای میز مذاکرات و دفاع محکم از منافع ملی، ایجاد توانمندی اقتصادی در داخل کشور است، هرچه اقتصاد ما از درون توانمند تر شود، مذاکرات ما با اقتدار بیشتری پیگیری می شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۲۹۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی باید عملکردها سنجیده شود گفت: بعد از ارزیابی هایی در رابطه با محورهای مورد تاکید در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری می توان بررسی کرد که اقتصاد مقاومتی چه میزان خروجی داشته است، در اصل باور نداشتن به این طرح و یا عمل نکردن به آن، اثر خود را در خروجی می گذارد.

وی ادامه داد: ما برای ارزیابی عملکرد دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی، بعد از دو سال از ابلاغ سیاست ها باید بررسی کنیم که جهت گیری ها، خروجی ها، اعداد و ارقام دولت به سمت اقتصاد مقاومتی بوده است یا خیر.

این عضو کمیسیون اقتصادی عنوان کرد: با توجه به اینکه نگاه دولت در اقتصاد، ابتدا به حل موضوعات ناشی از تحریم و مذاکرات هسته ای معطوف شده است، شاهد هستیم که دولت تمام ظرفیت خود را در بحث مذاکرات قرار داده است، تا آنجا که تمام موضوعات به سرنوشت مذاکرات هسته ای ربط داده می شود، ما این نگاه را در تصمیم گیری ها خطا می دانیم به این دلیل که اگر به هر دلیلی نتوانیم با طرف های غربی به یک توافق منطقی برای احقاق حق مردم وکشور برسیم، امکان احیای اقتصاد کشور را به دلیل فرصت سوزی ها از دست خواهیم داد که آثار و تبعات آن منفی خواهد بود.

پور ابراهیمی اذعان کرد: نکته مهم تر اینکه لازمه حضور مقتدرانه پای میز مذاکرات و دفاع محکم از منافع ملی، ایجاد توانمندی اقتصادی در داخل کشور است، هرچه اقتصاد ما از درون توانمند تر شود،  مذاکرات ما با اقتدار بیشتری پیگیری می شود و این قدرت داخلی حتما به تیم مذاکره کننده کمک خواهد کرد ولی متاسفانه امروز ما شاهد به فراموشی سپردن موضوعات اصلی هستیم.

نماینده مردم کرمان خاطر نشان کرد: در واقع چیزی که باید اتفاق بیفتد این است که همزمان با پیگیری مطالبات قانونی کشور در مذاکرات هسته ای، مسائل درونی اقتصاد به عنوان اولویت و ضرورت در صدر قرار گیرد، چرا که اگر این اتفاق رخ دهد، می توانیم با دست پر در مذاکرات حاضر شویم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار