با برگزاری جشنی؛

دانش آموزان دختر منطقه آزاد ارس مکلف شدند

خبرگزاری بسیج : در آیینی جشن تکلیف دانش آموزان دختر در جلفا برگزار شد
کد خبر: ۸۵۱۹۵۲۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی ، امام جمعه جلفا در این آیین گفت: سن تکلیف یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند به بشریت ارزانی داشته و در این دوران بشریت توفیق عبادت همراه با شناخت را پیدا می‌کند.
حجت الاسلام علی انتظاری با بیان اینکه خانواده ها نیز باید در کنار نظام آموزشی برای تربیت دینی فرزندان از همان دوران کودکی اقدام کنند تا آداب و عبادات دینی در وجود فرزندان ریشه گیرد، ادامه داد: جشن تکلیف، جشن آغاز مرحله ای است که دانش آموزان فرصت پیدا کرده تا با خدا پیوند و ارتباط برقرار کنند.
اباذر کاظمی رئیس آموزش و پرورش جلفا نیز در ادامه گفت: به سن تکلیف رسیدن، یک عید به حساب مى آید، چون انسان از نظر عقلى و جسمى به حدى رسیده که خداوند به او دستور مى دهد و او خوشحال است که خواسته ها و دستورهاى خداوند را اطاعت کند و بنده شایسته او به حساب آید، حال وظیفه ماست تا با برپایی جشن تکلیف، نعمت هاى خدا را گرامى داریم .
رئیس ستاد اقامه نماز جلفا نیز در این آیین افزود: این جشن مقدمه‌ ای برای ارتباط نسل نوجوان با معارف الهی است و نسل نوجوان می‌ تواند با الهام گرفتن از ائمه معصومین(ع) راه سعادت در زندگی خود را پیدا کرده و در این مسیر گام بردارد.
وی اضافه کرد: آموزش مسائل اعتقادی و دینی پس از رسیدن به سن تکلیف، ضرورت تقلید، رعایت حجاب، آموزش روابط محرم و نامحرم، آموزش قرآن، احترام به پدر و مادر و آموزش امر به معروف و نهی از منکر از اهداف برگزاری این جشن تکلیف است.
آیین جشن تکلیف دانش آموزان منطقه آزاد ارس با حضور امام جمعه شهرستان جلفا ،مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس، رئیس آموزش و پرورش و رئیس ستاد اقامه نماز جلفا در مسجد امام زمان (عج) این شهر برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار