توجیه عجیب و غریب کامرون برای نصف شدن رشد اقتصادی انگلستان در آستانه انتخابات

در حالی آمارها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی انگلبستان در سال جدید میلادی نصف شده است،نخست وزیر انگلیس می‌گوید: اقتصاد ما در حال رشد است، به میزانی که بسیاری کشورهای اروپایی به صورت رک و پوست کنده ، دندان خود را برای آن تیز کرده اند.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۰۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ کاهش چشمگیر بهبود اقتصاد انگلیس در سه ماهه نخست سال نسبت به آنچه که انتظار می رفت،ضربه بزرگی را به سابقه اقتصادی دولت در زمانی که کمی بیش از یک هفته به انتخابات عمومی، انگلیس مانده است، وارد کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بعد از این که آخرین آمار و ارقام رسمی منتشره نشان داد که رشد اقتصادی بین ماه های ژانویه و مارس فقط 0.3 درصد بوده که نصف نرخ سه ماه قبل آن است،گفت :رشد نصف و نیمه اقتصادی بریتانیا در آستانه انتخابات در سه ماهه نخست سال نسبت به آنچه که انتظار می رفت، ضربه بزرگی را به سابقه اقتصادی دولت در زمانی که کمی بیش از یک هفته به انتخابات سراسری انگلیس مانده است، وارد کرد.

دیوید کامرون نخست وزیر گفت :بهبود اقتصادی آنچنان که انتظار می رفت نتوانسته رخ بدهد. اقتصاد دانان رشد 0.3 % را کمترین نرخ رشد از اواخر سال 2012 که نگرانی هایی مبنی بر بازگشت بریتانیا به بحران وجود داشت،اعلام کردند.

دیوید کامرون در سخنرانی در شهر انفیلد، در شمال لندن، کاهش رشد را به شکل نمایشی بازیگرانه ای با نشان دادن آمار و ارقام هشدار داد که دولت کارگر ممکن است بهبود اقتصادی را در معرض خطر قرار دهد او گفت : " اقتصاد ما در حال رشد است ، به میزانی که بسیاری کشورهای اروپایی
به صورت رک و پوست کنده ، دندان خود را برای آن تیز کرده اند.

وی افزود: این ها آمار و ارقام یک دوره سه ماه هستند.اما آنها به ما یادآور می شوند که شما نمی توانید بهبود را آنچنان که می خواهید بدست آورید. شما چشم های خود را بر کاهش کسری بودجه بسته اید ، که برای رشد بد است.

درحالیکه، آمار تعجب برانگیز رشد ضعیف اقتصادی که در زمان ناشیانه‌ای برای محافظه‌کارانی که می‌خواهند اقتصاد را میدان جنگی بزرگی برای پیروزی در انتخابات قرار دهند، انتشار پیدا کرد.

کامرون گفت:آنها استدلال می کنند که رشد پایدار وابسته به پیروزی حزب توری در 7 ماه "می" است ، در حالیکه پیروزی حزب کارگر، اقتصاد بریتانیا را در هرج و مرج غوطه ور می‌‌کند.

ادی بالز ، صدراعظم با تاکید بر ضعف داده های اداره آمار ملی، گفت که خانواده های شاغل هنوز از دست محافظه کاران رنج می برند.
وی افزود: در حالیکه توری ها ماه ها صرف تمجید و ستایش از خود می‌کنند ، این آمار و ارقام نشان می
دهد که آنها اقتصاد را برای خانواده های شاغل درست نکرده اند.سیاست اقتصادی توری شاید به عده ای در بالا کمک کند اما برای بسیار از مردم اسکناس ها سریعتر از دستمزدها از دست می روند.

بر اساس این گزارش، آخرین اخبار مهم اقتصادی که قبل از انتخابات انتشار یافت، نشان داد که بهبود بریتانیا با صنعت خدماتی که تنها بخش کلیدی برای رشد اقتصادی است،هنوز به شکل سنگینی وابسته مصرف کننده است.

تفکیک تولیدات صنعتی نشان می دهد که خروجی تولیدات فقط0.3 درصد رشد داشت ، در حالیکه امید بسیار دولت برای صادرات و بهبود با اولویت تولید،باقیمانده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار