خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

رشد 27درصدی گردشگران نوروزی/بیش از چهار میلیون نفر ارس را مقصد سفر نوروزی انتخاب کردند

خبرگزاري بسيج: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 27درصدی آمار ورودی گردشگران نوروزی منطقه آزاد ارس در سال 1394 خبر داد و گفت: از 26 اسفند سال 93 تا 14 فروردین امسال(سال94)، چهار میلیون و 471 هزار و 98 نفر از دو مسیر ریلی و زمینی، منطقه آزاد ارس را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۷۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محسن خادم عرب باغی با اشاره به آب و هوای خوب و استقبال بی نظیر گردشگران از منطقه آزاد ارس، بيان كرد: از این تعداد گردشگر چهار هزار و 400 نفر از طریق قطارهای مسافری و بقیه با خودرو وارد منطقه آزاد ارس شدند.

وی افزود: در مجموع 123 هزار و 295 نفر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، کمپ های موقت، مدارس، مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و چادرهای مسافرتی در پارک ها اقامت داشتند.

عرب باغی ادامه داد: بر اساس آمار فروش بلیط در آثار تاریخی و طبیعی که گیشه بلیط فروشی دارند، تعداد 704 هزار و 174 نفر از این جاذبه ها بازدید کردند که بیشترین آمار مربوط به کلیسای «سنت استپانوس» است.

وی تشريح كرد: امامزاده سیدمحمد نوجه مهر، آبشار آسیاب، کمپ عشایر، پارک درنا، پارک کوهستان ارس و بازارها و نمایشگاه صنایع دستی ارس از جمله پرترددترین و پربازدیدترین نقاط در ایام نوروز بودند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تصريح كرد: در روزهاي نوروز حدود 53 هزار نفر در زایرسراهای آستان امامزاده سید محمدآقا(ع) نوجه مهر اقامت داشته و بیش از یک میلیون و 400 هزار گردشگر از این مکان بازدید کرده اند که رتبه نخست را در بین اماکن مذهبی استان دارا است.

اين مقام مسئول اظهار داشت: کلیسای سنت استپانوس نیز در تعطیلات امسال(سال94)، با 52 هزار و 851 نفر بازدید کننده، صدرنشین آثار و اماکن تاریخی و گردشگری پربازدید این استان بوده است.

محسن خادم عرب باغی با بیان اینکه طبق اعلام پلیس راهور، مسیر تبریز- جلفا در روزهاي نوروز پرترددترین مسیر در آذربایجان شرقی بود، اعلام كرد: در روزهاي نوروز جلفا پس از کلانشهر تبریز دومین شهرستان پربازدید در بین شهرستان های استان بود.

وي با اشاره به خدمات ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس، گفت: اين ستاد در طول روزهاي نوروز سالجاری با برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و مسابقات مختلف ساعات و روزهای شیرینی را برای گردشگران نوروزی فراهم كردند.

عرب باغی همچنین در پایان جشنواره ها و ویژه برنامه های مختلف، تخفیف های موجود در فروشگاه ها در روزهاي نوروز، افزایش جاذبه ها و برنامه های گردشگری، اجرای برنامه های مختلف تئاتر و بهبود کیفیت خدمات اقامتی و تفریحی و امدادی، اجرای رایگان خدمات درمانی در پایگاه های بهداشت و درمان مستقر در منطقه، نمایشگاه های صنایع دستی و برنامه های متعدد دیگر را از جمله عوامل موثر در رشد گردشگری منطقه آزاد ارس در نوروز 94 برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار