خبرهای داغ:
زوج هنرمند سفالگر؛

هنر با قرآن ماندگار خواهد شد

خبرگزاری بسیج: سی و هفتمین مسابقات در تبریز در حالی برگزار می شود که در آن با وجود چهره های برتر قرآنی سراسر کشور اهالی فرهنگ و هنر تبریز نیز در نمایشگاه جنبی آن حضور یافته و هنر خود را با موضوع و مفاهیم قرآنی به نمایش گذاشتند؛
کد خبر: ۸۵۰۱۹۷۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹

گفتگوی زیر حاصل گفتگوی خبرگزاری بسیج با زوج هنرمندی است که در این نمایشگاه حضور دارند؛

سپیده درویشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه برای انتقال فرهنگ قرآنی به آیندگان باید از هنر نیز بهره گرفت، گفت: تلاش ما در این کارهای هنری خود که حجم و سفال است بهره گیری از مضامین قرآنی بوده است.

وی که با همسرش در این نمایشگاه حضور دارد هدف از برپایی این غرفه را در نمایشگاه قرآنی آشنا کردن مردم با مفاهیم قرآنی در قالب هنر بیان کرد.

تورج علی اکبرزاده هم در ادامه ماندگاری هنر را ارزش معنوی آن دانست و گفت: هنر وقتی ارزش معنی می یابد که با مفاهیم ارزشی همچون قرآن آمخته شود.

وی همچنین به طرح 40حدیث از پیامبر در قالب سفالینه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با برخی از نهادها از طریق هنرکده خودمان(گندم) هماهنگ شدیم تا در قالب یک طرح آموزشی تقریبا رایگان این طرح را اجرا کنیم.

سپیده درویشی و تورج علی اکبر زاده صاحب هنرکده گندم از طرف میراث فرهنگی در این نمایشگاه حضور دارند که پیش از این نیز نمایشگاه هی مختلف گروهی و انفرادی را در قالب حجم و سفال تجره به کرده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار