مدیرکل بیمه سلامت ایلام با بیان اینکه ۱۰ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در ایلام مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند، گفت: بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت در ایلام پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۵۹۷۶۴۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، نورالدین رحیمی اظهار داشت: بودجه اختصاصی به صندوق بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر در سال جاری از ۷۰ هزار میلیارد ریال به ۹۰ هزار میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام بیان کرد: ۱۰ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در ایلام مشمول حمایت این صندوق و اداره کل بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه مراجعه بیماران خاص در ایلام به مراکز درمانی ۶۱ هزار مرتبه بوده است، یادآور شد: بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال بابت حمایت از بیماران خاص توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

رحیمی با بیان اینکه ۱۰۷ بیماری خاص مشمول حمایت‌های این صندوق است، گفت: یکی از خدمات ارزشمند در این دولت تأسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج است که درگذشته تنها چهار بیماری، تالاسمی، دیالیز، ام اس و بیماری خاص حمایت می‌شدند.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با اشاره به اینکه در این دولت ۲۷ بسته خدمتی برای بیماران خاص تعریف شده است، افزود: براین‌اساس وقتی بیماری به مراکز درمانی مراجعه می‌کند هزینه درمان رایگان بوده و در بحث ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز حمایت‌های ۱۰۰ درصدی دررابطه‌با این بیماران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به دنبال ارتقای خدمات برای افراد تحت پوشش است به‌طوری‌که در ایلام ۴۵۰ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت ایلام است.

ارسال نظرات